Według źródeł łańcucha dostaw rozmawiających z DigiTimes nadchodzące trzy iPhone’y Apple sprzedane będą szacunkowo w 70-75 milionów sztuk do końca 2018 roku. Dzięki oczekiwanej solidnej sprzedaży iPhone’ów w tym roku, główni partnerzy Apple, TSMC i Foxconn, oczekują nowych, wysokich przychodów w czwartym kwartale 2018 roku.
Jeśli dostawcy faktycznie dobrze rokują tegoroczną sprzedaż, to będzie to najlepsza sprzedaż iPhone’a od czasu premiery modeli iPhone 6 w 2014 roku. Jedną z głównych przyczyn tego wzmocnienia ma być „przystępność cenowa” 6,1-calowego modelu z wyświetlaczem LCD, który Apple ma być wprowadzony jako tańsza alternatywa dla pozostałych dwóch modeli: zaktualizowanego, 5,8-calowego iPhone’a X i większego, 6,5-calowego „iPhone’a X Plus”, chociaż Apple może nie pójść w tym roku w nazwę „Plus”.
Analityk Apple, Ming-Chi Kuo, uważa, że Apple zastosuje agresywną strategię cenową w swojej linii tegorocznych iPhone’ów: 6,5-calowe urządzenie OLED będzie miało w USA cenę od 900 do 1000 dolarów, a 5,8-calowy iPhone X drugiej generacji będzie kosztować od 800 do 900 dolarów. 6,1-calowy iPhone będzie kosztował od 600 do 700 dolarów. O ile 5,8-calowe i 6,5-calowe będą dostępne we wrześniu, kilka raportów oświadczyło, że model 6,1-calowy będzie miał opóźnienie.
Jeśli chodzi o TSMC, to dostawca oczekuje „pełnego przywrócenia sprawności” w czwartym kwartale, po „wyniszczającym” wirusie komputerowym, który trafił w wiele jego narzędzi produkcyjnych na początku sierpnia. Atak wirusa szybko przełożył się na teorie na temat niezdolności firmy do zrealizowania zamówień Apple, ale raporty uzupełniające szybko zasugerowały, że TSMC będzie w stanie „zrealizować zamówienia dla Apple Inc. na czas”, zapewniając brak opóźnień w dostawach chipów dla tegorocznych iPhone’ów.
Jeśli chodzi o montaż tegorocznych iPhone’ów to obowiązki dzielić będą zarówno Foxconn jak i Pegatron. Foxconn złoży większość z dwóch iPhone’ów OLED, posiadając tylko 30 procent zamówień na model LCD, a Pegatron dostanie większą część montażu tańszego iPhone’a.
Pomimo obaw związanych z szybkim spadkiem sprzedaży po tym, jak pierwsi nabywcy kupili iPhone’a X, flagowe urządzenie dobrze się sprzedawało w czwartym kwartale 2017 roku i pozostało popularne wśród klientów w całym 2018 roku. Komentując obawy o kurczącą się sprzedaż i malejące liczby, dyrektor generalny Apple Tim Cook w maju tego roku powiedział: „Myślę, że jest to jedna z tych rzeczy, o której myśli drużyna wygrywająca Super Bowl. Można chcieć wygrać jeszcze kilkoma dodatkowymi punktami, ale w końcu jesteś zwycięzcą Super Bowl. I tak się z tym czujemy”.