Apple planuje zreorganizować swoją usługę streamingu muzyki, w celu uproszczenia jej dla użytkowników. Takie informacje wypłynęły od osób zaznajomionych ze sprawą i zostały upublicznione przez Bloomberg News.
Firma ma na celu przeprojektowanie interfejsu użytkownika, aby uczynić go bardziej intuicyjnym, powiedziały źródła, które prosiły o anonimowość, ponieważ plany te nie są jeszcze upublicznione. Apple ma również znacznie zwiększyć integrację swojego serwisu strumieniowania i pobierania oraz rozwinąć swój internetowy serwis radiowy.
Według Bloomberga, pełna nowa wizja Apple Music ma być zaprezentowana na Worldwide Developers Conference w czerwcu i będzie towarzyszyła jej świeża kampania marketingowa zachęcająca klientów do usług opartych na subskrypcji, która obecnie kosztuje w Polsce 4,99 EUR na miesiąc.
Apple Music został wprowadzony z wielką pompą w czerwcu 2015 roku. Podczas gdy wielu komentatorów dawało mu na ogół pozytywne opinie, to serwis był krytykowany za mętny interfejs i niedostatek funkcji. W międzyczasie Taylor Swift napisała list otwarty do firmy z Cupertino, krytykując ją za niepłacenie artystom podczas próbnego, trzymiesięcznego okresu usługi oraz wyjaśniając tym samym decyzję o wstrzymaniu jej albumu 1989 w Apple Music. Artyści skarżyli się również, że aspekt społeczny Apple Music zwany Connect „nie zdał egzaminu”.
Apple Music posiada już jednak 13 milionów abonentów, co ogłosił prezes Apple Tim Cook na zeszłotygodniowym podsumowaniu finansowym zamkniętego kwartału. Odsetek ten wzrósł o 2 miliony od lutego, co wskazuje na tempo wzrostu na równi z usługą streamingu Spotify.
Kurcze, 3 miesiące za darmo? Może warto będzie wypróbować. Aktualnie korzystam ze Spotify i jestem z tego rozwiązania bardzo zadowolony. Może jak wprowadzą ten przyjaźniejszy interfejs to wypróbuję. Ogólnie lubię mieć użyteczne preinstalowane na urządzeniu aplikacje.