Wygląda na to, że Apple poczynił w ciągu ostatnich tygodni pewne znaczące ulepszenia w mechanizmach wyszukiwania w App Store, które to pokazują bardziej istotne, inteligentne wyniki po wpisaniu słów kluczowych wyszukiwanej aplikacji, donosi TechCrunch.
Kilku deweloperów zaczęło zauważać zmiany w wynikach wyszukiwania App Store, które pojawiły się na początku listopada, z ważną aktualizacją algorytmu wprowadzoną w dniu 12 listopada.
Aplikacje pojawiające się jako wyniki wyszukiwania biorą teraz pod uwagę czynniki, które wykraczają poza proste dopasowanie słów kluczowych, czy to częściowe czy biorąc pod uwagę nazwy aplikacji konkurencyjnych, nieco bardziej zwracając uwagę również na słowa kluczowe, które deweloperzy wprowadzili ręcznie. Jako przykład, możemy posłużyć się słowem „Twitter”, które teraz wyszukuje odpowiednie aplikacje, takie jak Tweetbot, coś, co wcześniej nie miało miejsca.
Dyrektor AppFigures, Ariel Michaeli, powiedział w rozmowie z TechCrunch, że App Store wykorzystuje teraz nową funkcję sugerowania biorącą pod uwagę „istotę aplikacji” i kładącą większy nacisk na zawartość komponentów aplikacji.
Apple stale wprowadza zmiany w sposobie pokazywania rankingów aplikacji jak i wyników wyszukiwania w celu poprawy odkrywania aplikacji. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwania wyglądają się znacznie bardziej użyteczne, ale jak wskazuje TechCrunch, Apple może je jeszcze bardziej poprawić dzięki zastosowaniu wskaźników biorących pod uwagę czy aplikacja została wyróżniona, ma pozytywne recenzje czy też jest opisywana w artykułach w sieci.