Google Maps został wydany dla iOS 12 grudnia i w ciągu pięciu dni po premierze w App Store platforma zarządzania reklamami MoPub zauważyła 29-procentowy wzrost unikalnych użytkowników iOS 6.
Dane z MoPub, który obsługuje 12 000 aplikacji i monitoruje miliard wyświetleń reklam dziennie sugeruje, że sporo właścicieli urządzeń iOS czekało na lepsze rozwiązanie mapowania przed uaktualnieniem do najnowszego systemu operacyjnego firmy Apple.
Prezes MoPub – Jim Payne – w rozmowie z TechCrunch mówił:
„Zaobserwowaliśmy, od premiery Google Maps dla iOS około 30-procentowy wzrost unikalnych użytkowników iOS 6 i myślę, że to jest związane z Google Maps. Weryfikuje tę hipotezę tym, że ludzie rzeczywiście wstrzymywali się przed uaktualnieniem, aż do czasu dostępności Google Maps”
Dane MoPub kłócą się z innym raportem mobilnej sieci reklamowej Chityna, która dostrzegła wzrost tylko 0,2 punktu procentowego użytkowników iOS 6 w ciągu pierwszych 36 godzin od dostępności Google Maps. MoPub obejmuje jednak szerszy zakres danych niż Chityna i dłuższy okres badania, a weekend zawarty w danych MoPub wydaje się dość znacząco przyczynić się do obserwowanego wzrostu aktualizacji do iOS 6.
Wzrost przejścia na najnowszy system iOS 6 po uruchomieniu aplikacji Mapy Google są nie tylko korzyścią dla Google, ale także dla Apple, który w naturalny sposób chce aby jak najwięcej użytkowników korzystało z najnowszej wersji systemu operacyjnego. Dzięki pojawieniu się map Google mogą trochę odciążyć własny wadliwy produkt który był jednym z głównych przyczyn pozostawania niektórych użytkowników na starszej wersji systemu iOS.