W okresie od lipca 2012 do czerwca 2013 roku, 20% klientów firmy Apple przeszło na niego z systemu operacyjnego Android, a 7% nowych klientów firmy Samsung pochodzi z przełączenia się z urządzenia z systemem iOS. To wyniki nowego raportu CIRP.
Większość zamówień na iPhone’y pochodzi od klientów, którzy wcześniej posiadali już iPhone’a i jest to 42% klientów, którzy są już w ekosystemie Apple. To samo odnosi się do Samsunga. Tam 43% byłych klientów Androida wybierając nowy telefon trzyma się platformy Androida.
Obie firmy przyciągają byłych użytkowników tradycyjnych telefonów, chociaż Samsung przyciąga znacznie więcej klientów – 37% vs 26% nowych klientów Apple. Kupujący nowy telefon byli bardziej skłonni wybrać telefon Samsunga.
Biorąc pod uwagę tylko klientów, którzy zmienili marki, 33% nowych klientów Apple przenosi się z Samsunga, podczas gdy tylko 11% nowych klientów firmy Samsung przenosi się z Apple. Samsung przyciąga więcej klientów od HTC, Motoroli i Nokii, podczas gdy Apple zdobywa więcej użytkowników BlackBerry.
Badanie wykazało również, że klienci, którzy kupili iPhone’a byli młodsi od tych, którzy kupili telefon Samsunga. 69% z tych, którzy kupili iPhone’a byli w wieku od 18 do 34 lat w porównaniu do jedynie 64% nabywców Samsunga. Kupujący Apple mieli nieco wyższe dochody. 48% nabywców firmy Apple miało również wyższe wykształcenie, w porównaniu do 32% kupujących Samsunga.
Dane CIRP pochodzą z czterech kwartalnych badań w okresie od lipca 2012 do czerwca 2013 r., a w każdym z nich pytano 500 osób, którzy kupili telefon komórkowy w poprzednich 90 dniach.
[contentblock id=1 img=gcb.png]