Zespół Apple zajmujący się Safari i WebKit poprosił na Twitterze o opinie o przeglądarce w obliczu krytyki na błędy przeglądarki i brak wsparcia.
Jen Simmons, rzecznik programistów w zespole Web Developer Experience zajmującym się Safari i WebKit, napisał na Twitterze, że „Wszyscy, o mówią, że Safari jest najgorsze i to nowy IE”. To skłoniło ją do poproszenia użytkowników o opinie, najlepiej wypominające konkretne błędy i przypadki braku wsparcia, które utrudniają działanie stron internetowych i aplikacji.
Also counterproductive, pointing to bugs from several years ago, complaining about them over & over & over.
Let’s talk about current bugs. Currently missing or partial support for new features. Let us know what’s most important to you. What do you want us to tackle first?
— Jen Simmons (@jensimmons) February 8, 2022
Simmons zachęciła również użytkowników, którzy zauważą błędy, które mają „kilka lat i nie zostały naprawione”, aby skontaktowali się z nią za pomocą linku z adresu bugs.webkit.org lub aplikacji Feedback Assistant firmy Apple, aby można było im się dokładniej przyjrzeć. Wezwanie do przekazywania takich informacji zostało w dużej mierze przyjęte pozytywnie.
Safari spotkało się w ostatnich latach ze skargami użytkowników na błędy przeglądarki, wrażenia użytkownika i kompatybilność stron internetowych. Problemy osiągnęły gorączkę w zeszłym roku, kiedy Apple zaprezentował znaczną zmianę wyglądu Safari na WWDC, co spotkało się z powszechną krytyką, która oskarżyła zmiany o „niezgodność z intuicją”. Po miesiącach ulepszania ambitnego przeprojektowania w odpowiedzi na opinie, Apple ostatecznie zrezygnowało ze zmian tuż przed publicznym wydaniem iOS 15, iPadOS 15 i macOS Monterey, domyślnie wracając do poprzedniego wyglądu Safari.