Wcześniej w tym tygodniu Xiaomi ujawnił nową funkcję cyfrowych awatarów o nazwie „Mimoji”, a podobieństwa do funkcji Memoji firmy Apple są oczywiste. Mimo że Xiaomi wysłał komunikat prasowy, w którym odrzucił twierdzenia, że skopiował Apple, to firma znów nie wahała się posłużyć nawet reklamami Apple na swojej stronie internetowej, aby promować Mimoji.
Odkryta przez użytkownika Weibo strona produktu Xiaomi dla nadchodzącego smartfona Mi CC9 zaprezentowała reklamę Apple Music Memoji, w której tańczący avatar Khalida śpiewał piosenkę „Talk”. Reklamy te zostały znalezione w witrynach e-commerce, w tym w JD.com i Suning, wraz z oficjalną grafiką Xiaomi Mimoji.
Według dyrektora generalnego Xiaomi ds. Public Relations, Xu Jieyun, był to wypadek. Pracownicy Xiaomi „przesłali niewłaściwą treść” na strony, powiedział Xu Jieyun na Weibo.
Zarówno Memoji, jak i Mimoji są awatarami 3D, które użytkownik może dostosować, aby wyglądały jak najbardziej podobnie do użytkownika. Wersja Xiaomi zawiera podobny do Memoji Apple styl artystyczny, a także akcesoria i dodatki, które wyglądają jak Memoji.
Xiaomi wyrobił sobie markę, jeśli chodzi o kopiowanie produktów i funkcji Apple. W 2018 r. wprowadził odpowiednik Animoji firmy Apple na smartfonie Mi 8, a samo urządzenie mocno przypominało iPhone’a X. Wcześniej w 2019 roku wydał urządzenie, które wyglądało i działało podobnie jak AirPods.