piątek, 22 listopada

Według najnowszej ankiety, użytkownicy bardziej ufają Amazonowi i Google w zakresie obsługi ich danych osobowych i aktywności przeglądania Internetu niż Apple, podczas gdy użytkownicy zdecydowanie nie ufają Facebookowi, TikTokowi i Instagramowi.

Ankieta przeprowadzona przez The Washington Post przeprowadzona na próbie ponad 1000 użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych na temat tego, jak bardzo ufają Facebookowi, TikTokowi, Instagramowi, WhatsApp, YouTube, Google, Microsoftowi, Apple i Amazon w zakresie „odpowiedzialnego” postępowania z danymi użytkowników i aktywnością przeglądania.

Użytkownicy byli ankietowani, czy ufają firmom i platformom wybierając z odpowiedzi: „bardzo”, „dużo”, „niewiele” lub „wcale”, przy czym użytkownicy mogli również stwierdzić, że nie mają opinii o danej firmie.

Wśród respondentów 18% stwierdziło, że „bardzo ufa Apple”, podczas gdy Google i Amazon uzyskały wynik 14%. Ale już w kategorii „dużo” Amazon objął prowadzenie z 39%, Google z 34%, a Apple otrzymał 26%. Łącząc dwie pozytywne kategorie, ogólny pozytywny wynik netto Apple wyniósł 44%, pozostając w tyle za Google z wynikiem 48% i za Amazonem z wynikiem 53%.

Z drugiej strony dane ankietowe wskazują, że poza Amazonem, Apple, Google i Microsoftem 40% ankietowanych stwierdziło, że w ogóle nie ufa Facebookowi w zakresie obsługi danych użytkowników. Facebook zdobył koronę jako najmniej godny zaufania spośród wszystkich wymienionych. Oddzielna ankieta z zeszłego tygodnia ujawniła podobne nastroje wśród użytkowników, uznając Facebooka, obecnie znanego jako Meta, za najgorszą firmę 2021 roku.

Apple zrównał się z Amazonem z najlepszym ujemnym wynikiem netto na poziomie 40%, a Microsoft otrzymał 42%, a Google z 47%.

Internauci byli również pytani o ukierunkowaną reklamę online, przy czym 82% stwierdziło, że reklamy kierowane online są irytujące, 74% uważa je za inwazyjne, a tylko 27% za pomocne. Jednym z najbardziej kontrowersyjnych i omawianych przez Apple środków ochrony prywatności wprowadzonych w ostatnich latach jest przejrzystość śledzenia aplikacji, która pośrednio ma na celu ograniczenie irytujących i inwazyjnych reklam, które wydają się nielubiane przez większość użytkowników.

Przejrzystość śledzenia aplikacji (ATT) wymaga, aby aplikacje pytały użytkowników o zgodę przed śledzeniem ich w innych aplikacjach i witrynach internetowych. W przypadku użytkowników, którzy zrezygnowali ze śledzenia, aplikacje i brokerzy danych, tacy jak Facebook, mają mniej punktów danych, aby wyświetlać użytkownikom ukierunkowane reklamy online. Facebook lobbował przeciwko ATT, nazywając go szkodliwym dla małych firm, które polegają na reklamach, aby utrzymać się na powierzchni.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version