piątek, 22 listopada
Apple przyznał aplikacji Too Good To Go nagrodę ‘Cultural Impact Award’ w konkursie App Store Awards 2023 za wyjątkową intuicyjność użytkowania i pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.

Dzięki Too Good To Go użytkownicy mogą kupować nadwyżki jedzenia z lokalnych kawiarni, piekarni, restauracji i sklepów, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności. Z kolei właściciele tych biznesów minimalizują straty.
W Polsce z aplikacji korzysta ponad 3 miliony użytkowników i blisko 5 500 aktywnych partnerów.
·Według projektu Drawdown, ograniczenie marnowania żywności to najważniejsze działanie, jakie powinniśmy podjąć, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym i ograniczyć wzrost średniej temperatury do 2˚C do 2100 roku.
Too Good To Go, firma wpływu społecznego i największa na świecie aplikacja do zarządzania nadwyżkami żywności, zwyciężyła w konkursie App Store Awards 2023. Spośród 40 światowych finalistów w 10 kategoriach firma Apple przyznała aplikacji Too Good To Go nagrodę ‘Cultural Impact Award’ za wyjątkową intuicyjność użytkowania i pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.
„Wspaniale jest obserwować, jak deweloperzy raz za razem tworzą fantastyczne aplikacje i gry, które zmieniają otaczający nas świat”, stwierdził Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Tegoroczni zwycięzcy dowodzą tego, że potencjał deweloperów w urzeczywistnianiu swoich wizji jest nieograniczony. Budują aplikacje i gry odznaczające się niesamowitą pomysłowością, nadzwyczajną jakością i ukierunkowaniem na ważne cele”.
„Nagroda App Store Awarda 2023 udowadnia, że dzięki technologii firmy mogą mieć potężny wpływ społeczny na świat i społeczeństwo” – powiedziała Mette Lykke, CEO Too Good To Go. „Sukces Too Good To Go polega nie tylko na korzyściach finansowych, ale przede wszystkim na ratowaniu jedzenia przed zmarnowaniem, które ma ogromny wpływ na przeciwdziałanie zmianom klimatycznym”.
Globalnie aplikacja Too Good To Go pomogła ocalić ponad 280 milionów posiłków przed wyrzuceniem. W 17 krajach, w których jest dostępna korzysta z niej 85 milionów zarejestrowanych użytkowników i 150 tys. aktywnych partnerów. Wspólnie uniknięto ponad 700 000 ton emisji CO2e. W Polsce aplikacja cieszy się już dużym zainteresowaniem. Korzysta z niej już ponad 3 miliony użytkowników i 5 500 miejsc takich jak piekarnie, kawiarnie, restauracje, sklepy, hotele czy supermarkety. Wśród partnerów Too Good To Go są m.in. Costa Coffee, Green Caffe Nero, Starbucks, A. Blikle, Carrefour czy Biedronka.
Jak działa aplikacja?
Korzystanie z Too Good To Go jest proste i intuicyjne. Gdy sklepom, kawiarniom czy piekarniom zostaje za dużo jedzenia, chociażby ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe, sygnalizują to w aplikacji. Użytkownicy szukają Paczek Niespodzianek, kupują je za ułamek wartości i odbierają z danego miejsca. Jedzenie nie zostanie zmarnowane, firmy minimalizują straty, a użytkownicy cieszą się pysznym i pełnowartościowym posiłkiem za świetną cenę.
„Wspólnie nasza społeczność pomaga ratować planetę. Kęs po kęsie, posiłek po posiłku. Każdy ma ogromne znaczenie” – dodaje Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.
Dlaczego niemarnowanie jedzenia jest ważne?
Według projektu Drawdown, ograniczenie marnowania żywności to najważniejsze działanie, jakie powinniśmy podjąć, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym i ograniczyć wzrost średniej temperatury do 2˚C do 2100 roku. Na całym świecie każdego roku marnuje się 40% wyprodukowanej żywności, która odpowiada za 10% wszystkich emisji gazów cieplarnianych (WWF, 2021).
Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version