Sprzedaż iPhone’ów w Chinach znacząco spadła w pierwszym kwartale 2024 roku, ponieważ konsumenci zwrócili się ku innym smartfonom premium wynika z badań Counterpoint.
W pierwszym kwartale tego roku rynek smartfonów w Chinach odnotował umiarkowany wzrost rok do roku o około 1,5%, co oznacza drugi kwartał wzrostu z rzędu. Ten wzrost sprzedaży w dużej mierze przypisuje się dobrej sprzedaży lokalnych producentów, takich jak Huawei, który osiągnął imponujący wzrost o 69,7% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost ten został napędzany premierą serii Huawei Mate 60, która znacznie wzmocniła dominację firmy w chińskim segmencie premium, obejmującym zwykle urządzenia powyżej 600 dolarów.
Natomiast sprzedaż smartfonów Apple w Chinach w tym samym kwartale spadła o 19,1% rok do roku. Analitycy wskazują jako główny powód tego spadku powrót na rynek firmy Huawei, stanowiącej bezpośrednią konkurencję dla Apple, przede wszystkim w segmencie premium, gdzie obie firmy rywalizują ze sobą bezpośrednio. Counterpoint przewiduje, że nadchodzące modele iPhone’ów z nowymi opcjami kolorystycznymi i funkcjami sztucznej inteligencji mogą pomóc ożywić sprzedaż Apple na rynku chińskim. Patrząc w przyszłość, oczekuje się, że rynek smartfonów w Chinach będzie wykazywał jednocyfrowy wzrost przez cały 2024 rok.