Apple planuje przyciągnąć użytkowników do zapisania się do nowego serwisu Apple Music, oferując bezpłatny trzymiesięczny okres próbny, ale robi to też w inny sposób próbując zwabić abonentów swoją treścią i oferując ekskluzywne treści. Pod koniec kwietnia stwierdzono, że spółka prowadzi rozmowy z wieloma artystami, m.in. Florence and the Machine i Taylor Swift o dostęp w swoim serwisie do specjalnych treści.
Zaledwie na kilka dni przed startem usługi, Pharrell Williams wydaje się być jednym z pierwszych artystów, którzy osiągnęli porozumienie z Apple. Pharrell niedawno umieścił na Twitterze wideo zapowiadający nadchodzący singiel „Freedom” ujawniając, że piosenka będzie dostępna wyłącznie w Apple Music, który 30 czerwca ruszy na iPhone’ie, iPadzie, iPodzie touch, Macu i komputerach PC za 4,99 Euro miesięcznie po bezpłatnym okresie próbnym.
Freedom. June 30th @AppleMusic https://t.co/82MceAkbRe
— Pharrell Williams (@Pharrell) czerwiec 23, 2015
Utwór „Freedom” został również wykorzystany w reklamie Apple Music „Worldwide”, z udziałem DJ’a Zane Lowe, który został pokazany na WWDC.
Nie wiadomo, co Apple oferuje artystom, w zamian za to, że ich muzyka dostępna będzie wyłącznie za pośrednictwem Apple Music, a warunki transakcji nie zostały ujawnione. Jest prawdopodobne, że firma oferuje dodatkowe opłaty poza standardową prowizją 71,5% do 73% z przychodów firmy Apple Music. Apple płaci kilka punktów procentowych więcej niż lider rynku Spotify i inni konkurenci, którzy oddają około 70% przychodów twórcom i właścicielom praw muzycznych.