sobota, 23 listopada

Apple kontynuuje bezpłatne naprawy wyświetlaczy w kwalifikujących się modelach MacBooków i MacBooków Pro, które doświadczają problemu ze schodzącą powłoką antyrefleksyjną przez okres do czterech lat od pierwotnej daty zakupu notebooka, którego dotyczy problem. Notatka z tą informacją została rozesłana do autoryzowanych serwisów Apple w tym tygodniu.

Modele, które nadal kwalifikują się do programu naprawy to:

  • MacBook Pro (13-calowy, początek 2015 r.)
  • MacBook Pro (15-calowy, połowa 2015 r.)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2016)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2016)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2017 r.)
  • MacBook (12-calowy, początek 2015 r.)
  • MacBook (12-calowy, początek 2016 r.)
  • MacBook (12-calowy, początek 2017 r.)

Apple nie dodał obecnie do listy żadnych modeli MacBooka Pro lub MacBooka Air wydanych w 2018 roku lub później.

W notatce Apple dodaje, że modele MacBooka Pro wydane w 2014 roku i wcześniejsze nie kwalifikują się już do programu. Większość z tych urządzeń powinna być daleko poza czteroletnim okresem programu naprawczego, ale być może niektóre zostały sprzedane przez sprzedawców w późniejszym terminie i nadal kwalifikowałyby się do takiego okresu.

Apple rozpoczął ten program naprawczy w październiku 2015 roku po tym, jak niektórzy użytkownicy komputerów MacBook i MacBook Pro zaczęli zgłaszać problemy ze schodzącą powłoką antyrefleksyjną lub rozwarstwieniem wyświetlaczy Retina. Firma Apple nigdy nie opublikowała programu naprawczego na swojej stronie internetowej, zamiast tego zdecydowała się na cichsze załatwienie sprawy.

Przez lata problemy doprowadziły do złożenia petycji online z prawie 5000 podpisami, grupy na Facebooku z ponad 17 000 członków oraz skarg w społecznościach wsparcia Apple i wielu innych forach. Utworzono nawet specjalną stronę internetową „Staingate”, aby udostępniać zdjęcia dotkniętych problemem MacBooków.

W przewodniku serwisowym Apple dotyczącym tego problemu nadal stwierdza się, że klienci, którzy ponieśli już koszty pogwarancyjne związane z naprawą tego problemu kwalifikują się do zwrotu pieniędzy, który można zainicjować kontaktując się z pomocą techniczną Apple.

Dotknięci problemem klienci powinni udać się do autoryzowanego serwisu Apple. Apple doradza technikom, aby podawali klientom czas realizacji wynoszący 3-5 dni roboczych.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Karol
3 lat temu

Na naprawę serwisową kwalifikują się laptopy do 5 lat od daty zakupu.

wpDiscuz
1
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version