piątek, 22 listopada

Białe gadżety stały się charakterystycznym symbolem Apple. Kiedy firma wypuściła pierwszego iPoda 11 lat temu w klasycznym białym kolorze, każdy chciał takiego, a ostatecznie każdy producent gadżetów na świecie próbował skopiować ten styl.

W ciągu ostatnich kilku lat wśród urządzeń z jabłuszkiem coraz więcej zaczęły zyskiwać na popularności te w kolorze czarnym. Czarny jest elegancki, profesjonalny i zawsze daleki od zabawy. Biały zaczął być traktowany bardziej zabawowo, lub nieco bardziej kobieco. Niektórzy uważają, że biały powraca, choć nowe badania sugerują, że prawie 70% właścicieli urządzeń firmy Apple woli kolor czarny niż biały.

Firma Idealo przeprowadziła internetową analizę pierwszych trzech kwartałów 2012 roku, porównując odsetek internautów oglądających różne kolory iPodów, iPhonów i iPadów. Idealo zbadał ilości kliknięć jakie każdy model uzyskał w czasie, aby ocenić, który kolor jest bardziej popularny. W okresie ich analizy okazało się, że 70% osób  jako pierwsze oglądało czarne urządzenia zamiast białe.

Każde kliknięcie na urządzenie czarne lub białe liczono jako jeden głos, co zaowocowało ponad ćwierć milionem głosów do tej pory w tym roku. Czarny dominuje wśród produktów ogólnie, ale biały lepiej się przyjmuje w starszych kategoriach produktów, takich jak iPod Touch i iPod classic, gdzie otrzymał 46,1% i 40,4% głosów.

Jest jednak kilka segmentów, gdzie kolor czarny jest mniej popularny. 64% użytkowników z Francji i Włoch woli białe wersje iPada i iPodów, a kraj taki jak Wielka Brytania preferuje czarnego iPhone’a prawie wśród 80% użytkowników.

Badanie nie powinno być traktowane jako precyzyjny pomiar ogólnych preferencji dla białych lub czarnych urządzeń Apple, choć brak takich informacji ze strony samej firmy powoduje że jest to w tym momencie najlepsza informacja jaką mamy. A Wy jaki kolor bardziej preferujecie?

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version