W tym tygodniu kilka pierwszych linii lotniczych wdrożyło obsługę nowej funkcji udostępniania lokalizacji przedmiotu Znajdź w systemie iOS 18.2. Jest to m.in. British Airways, Lufthansa, Aer Lingus i inne.
Obecnie 14 linii lotniczych ma protokoły obsługi klienta dotyczące lokalizowania zagubionego bagażu za pomocą nowej funkcji Znajdź, a pełna lista obejmuje następujące linie lotnicze: United, Delta, British Airways, Lufthansa, Air Canada, Air New Zealand, Turkish Airlines, Aer Lingus, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss International Airlines, Eurowings i Iberia Airlines.
Po aktualizacji do systemu iOS 18.2 nowa funkcja Udostępnianie lokalizacji przedmiotu umożliwia utworzenie łącza, które pozwala komuś zobaczyć lokalizację zagubionego przedmiotu po jego otwarciu. Łącza można otwierać na urządzeniu innym niż Apple za pomocą przeglądarki internetowej, dzięki czemu osoby posiadające iPhone’a, iPada lub Maca mogą pomóc zlokalizować zgubiony przedmiot, na przykład bagaż.
Udostępniane przez użytkownika linki Znajdź wygasają po upływie tygodnia, a sam użytkownik możesz zobaczyć, ile osób wyświetliło jego link. Udostępnione linki przestają działać, gdy element zostanie zwrócony właścicielowi, gdy wygaśnie data udostępniania linku lub gdy użytkownik zdecyduje się przestać udostępniać lokalizację elementu. Udostępnianie lokalizacji elementu jest szyfrowane od początku do końca i anonimowe, więc Apple i producenci akcesoriów nie mogą przeglądać lokalizacji ani informacji o elemencie.
Apple nawiązał współpracę z liniami lotniczymi, aby dodać obsługę funkcji Udostępnij lokalizację elementu, a linie lotnicze korzystające z tej funkcji mają personel, który wie, jakie kroki należy podjąć, aby zwrócić zgubiony element jego właścicielowi za pomocą funkcji Znajdź.
Wkrótce dodanie funkcji planują również kolejne linie lotnicze w tym Qantas, Virgin Atlantic, Singapore Airlines i KLM Royal Dutch Airlines.