Pierwsza generacja Apple TV utraciła zdolność łączenia się z iTunes i wygląda na to, że problem dotyczy użytkowników na całym świecie.
Długi wątek na stronie Supportu Apple pokazuje, że problem rozpoczął się 17 kwietnia i dotknął użytkowników pierwszej generacji Apple TV. Użytkownik forum Georgevargas tak opisuje problem:
Ostatniej nocy miałem pełen dostęp do iTunes Store. Z rana dostałem wiadomość systemową, że iTunes Store jest niedostępny. Po odłączeniu AppleTV dostęp do iTunes Store zniknął całkowicie z wyjątkiem dostępu do zwiastunów filmowych.
Użytkownicy dokonali wszystkich tradycyjnych kroków diagnostycznych, w tym restart urządzenia i jego przywracanie, ale stwierdzili, że nic nie przywróciło łączności.
Czas pojawienia się problemu odpowiada momentowi w którym użytkownicy iOS 6 stracili dostęp do FaceTime, co sugeruje pewne wewnętrzne zmiany jakie Apple wprowadza do swoich usług. Niektórzy użytkownicy spekulują, że wewnętrzne modernizacje są związane z kwestią bezpieczeństwa Heartbleed. Apple zaprzeczą, że Heartbleed może mieć wpływ na ich „kluczowe usługi”, lecz nie rozwinął głębiej tego tematu.
Apple nie dostarczył żadnych oświadczeń na temat, oraz nie określił czy i kiedy funkcjonalność pierwszej generacji Apple TV zostanie przywrócona, czy też nie. Pierwsza generacja Apple TV została wydana w styczniu 2007, a jej sprzedaż zakończyła się we wrześniu 2010 roku.
UPDATE: Wygląda na to, że Apple rozwiązał problem i użytkownicy mają przywrócony dostęp do iTunes
[contentblock id=1 img=gcb.png]