Apple Music nawiązał współpracę z Warner Music i Rothco z Accenture Interactive w celu stworzenia „Saylists” – list odtwarzania piosenek wybranych, aby pomóc młodym ludziom z zaburzeniami mowy i dyslalią głosową.
Według BBC projekt wykorzystuje algorytmy do znajdowania tekstów piosenek w ogromnej bibliotece utworów Apple Music, które powtarzają wymagające dźwięki, umożliwiając słuchaczom śpiewanie w ramach terapii logopedycznej.
Zachęcanie dzieci z dyslalią głosową do powtarzania trudnych sylab, słów i zwrotów jest uważane za jedną z najbardziej skutecznych strategii terapeutycznych, informuje Musicweek. Wymagane powtarzanie może być uciążliwe i wyczerpujące dla dzieci, dlatego „Saylists” mają być stworzone tak, aby dodać zabawny i wciągający element do tego doświadczenia.
Jak dotąd algorytm wybrał 173 utwory, które spełniają założone kryteria, w tym utwory „Don’t Start Now” Dua Lipa, „Good As Hell” Lizzo i „Right Here, Right Now” Fatboy Slima.
Listy „Saylists” będą dostępne tylko w języku angielskim i są dostępne tylko dla subskrybentów Apple Music w Wielkiej Brytanii, gdzie jedno na dwanaście dzieci doświadcza jakiejś formy dyslalii. Nie wiadomo, czy program zostanie rozszerzony na inne regiony i terytoria.