Według informacji o subskrybentach zawartych w wynikach finansowych za drugi kwartał, Netflix zyskał od kwietnia ponad 8 milionów płacących użytkowników na całym świecie [PDF]. Dzięki temu skokowi łączna liczba płacących subskrybentów Netflixa wynosi obecnie 277,65 miliona na całym świecie, co oznacza wzrost o 16,5% rok do roku.
Liczba osób korzystających z abonamentu z reklamami wzrosła o 34% w porównaniu z poprzednim kwartałem, dzięki naciskowi Netflixa na abonament z reklamami (wciąż nie dostępny w Polsce). W zeszłym roku Netflix wyeliminował najtańszy abonament „Basic” bez reklam, a wcześniej w lipcu firma zaczęła ostrzegać klientów w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, że będą musieli przejść na nowy plan.
W Stanach Zjednoczonych plan Basic kosztował 9,99 USD miesięcznie, ale najtańszy plan Netflix bez reklam kosztuje teraz 15,49 USD miesięcznie. Netflix pozwalało do tej pory klientom, którzy już korzystali z planu Basic, na jego kontynuację, ale ta opcja jest stopniowo wycofywana. Liczba członków korzystających z abonamentu z reklamami wzrosła o 34% z pierwszego kwartału na drugi kwartał 2024 roku.
Netflix z reklamami kosztuje 6,99 USD miesięcznie i jest tańszy o połowę od najtańszego planu bez reklam. Zawiera od czterech do pięciu minut reklam na godzinę. Reklamy mają zmienną długość od 15 do 30 sekund i są odtwarzane przed i w trakcie programów telewizyjnych oraz filmów. Firma informuje, że wkrótce w Kanadzie przeprowadzi testy własnej platformy reklamowej, a jej szerokie wprowadzenie planuje się na 2025 rok.
Przychody Netflixa wzrosły o 17% rok do roku, a firma spodziewa się, że ogólny wzrost w 2024 roku wyniesie od 14 do 15%. Netflix spodziewa się, że liczba członków korzystających z abonamentu z reklamami wzrośnie w 2025 roku i kolejnych latach, a przychody z reklam staną się bardziej znaczącym źródłem dochodu dla firmy.