Netflix od początku tego roku zaczął walczyć z udostępnianiem haseł w Stanach Zjednoczonych, a potem w kolejnych krajach w tym w Polsce. Wszystko wskazuje teraz na to, że ta walka mimo negatywnych przewidywań przyniosła oczekiwany efekt.
Jak wynika z najnowszych wyników finansowych, Netflix zyskał w drugim kwartale 2023 roku 5,9 miliona nowych subskrybentów na całym świecie, w tym prawie 2,5 miliona w regionie EMEA, w skład którego wchodzi Polska..
Patrząc na te wyniki wszystko wskazuje na to, że Netflix wprowadzi dodatkową opłatę za udostępnianie konta w „prawie wszystkich” pozostałych krajach, w których nowe zasady nie zostały jeszcze uchwalone. Netflix wyeliminował udostępnianie haseł w wielu gospodarstwach domowych w Polsce od maja, co natychmiast spowodowało wzrost liczby nowych rejestracji.
Według Netflixa przychody rosną w każdym regionie, w którym wprowadzono opłatę za współdzielenie konta, a liczba rejestracji przekroczyła liczbę anulowań. Firma odnotowała wzrost przychodów o 2,7 procent rok do roku. Idąc dalej, Netflix spodziewa się dalszego przyspieszenia wzrostu przychodów, gdy zacznie dostrzegać pełne korzyści płynące z płatnego udostępniania kont.
Przez lata Netflix pozwalał subskrybentom współdzielić swoje konta osobom spoza ich bezpośredniego gospodarstwa domowego, ale nie jest to już dozwolone. Wszystkie osoby uzyskujące dostęp do konta Netflix muszą mieszkać w tej samej lokalizacji, a Netflix ogranicza dostęp na podstawie adresu IP i innych danych dotyczących lokalizacji. Netflix dostarczył narzędzia umożliwiające osobom udostępniającym konta rejestrację własnych kont.
Jak podaje JustWatch, największy międzynarodowy przewodniki po serwisach streamingowych, Netflix zajmuje w Polsce najwyższą pozycję na rynku z większymi udziałami niż HBO Max i Prime Video łącznie (27%). HBO Max i Prime Video toczą zaciętą walkę o drugie miejsce z 1% różnicą między dwoma graczami. Cieszy rosnąca pozycja Apple TV+, który to w drugim kwartale odnowił 1% wzrost w Polsce. Od kilku miesięcy traci natomiast Player, który znów stracił 1% udziału.
Netflix twierdził, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych dzieli konta, co wpływa na jego zdolność do „inwestowania w Netflixa i ulepszania go” dla płacących członków.