Netflix w drugim kwartale 2022 roku stracił 1,3 miliona subskrybentów w samych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Informacje takie zostały podane podczas ogłaszania wyników finansowych firmy za kolejny kwartał.
Zgodnie z podanymi danymi Netflix miał w drugim kwartale tego roku 73,28 mln płatnych użytkowników, w porównaniu do 74,58 mln w pierwszym kwartale 2022 roku.
Wraz z nowymi subskrybentami w innych regionach, Netflix stracił łącznie na całym świecie 970 tysięcy subskrybentów. To więcej niż 200 tysięcy klientów, których stracił w I kwartale 2022 roku, choć dla firmy i tak jest to sukces ponieważ Netflix spodziewał się stracić nawet 2 miliony subskrybentów.
Netflix podnosi ceny w Stanach Zjednoczonych, co spowodowało, że niektórzy klienci odeszli od usługi. W styczniu Netflix podniósł ceny wszystkich swoich planów. Pomimo utraty abonentów w USA przychody wzrosły o dziewięć procent rok do roku, co według Netflixa jest bezpośrednim wynikiem wzrostu średnich przychodów na członkostwo. W trzecim kwartale 2022 roku Netflix spodziewa się pozyskać milion subskrybentów.
Netflix obwinia stratę abonentów m.in. poprzez udostępnianie kont i konkurencję, a aby nadal zwiększać wzrost przychodów, firma twierdzi, że koncentruje się na ewolucji monetyzacji.
Trwają prace nad tańszym planem z dodanymi reklamami, który ma zostać uruchomiony na początku 2023 roku, a tańszy plan może przyciągnąć niektórych subskrybentów, którzy zrezygnowali z Netflixa z powodu rosnących kosztów. Netflix twierdzi, że pracuje również nad zarabianiem na ponad 100 milionach gospodarstw domowych, które „obecnie cieszą się, ale nie płacą bezpośrednio za Netflixa”.
Firma dąży do znalezienia „łatwej w użyciu płatnej oferty udostępniania”, którą można by wprowadzić w 2023 roku. Obecnie Netflix eksperymentuje z opłatą w wysokości 3 dolary, aby dodać dodatkowe gospodarstwo domowe do planu Netflixa w Ameryce Łacińskiej.