Microsoft opublikował w serwisie YouTube nową reklamę zatytułowaną „Microsoft Surface Pro 7: The Better Choice”, w której firma porównuje swój tablet z 13-calowym MacBookiem Pro M1 firmy Apple.
Reklama promuje dotykowy ekran Surface Pro 7 i dodawany dodatkowo rysik, jako wartość wyższą od jedynie „małego paska” (Touch Bar) w MacBooku Pro. Inne zalety Surface Pro 7 wymienione w reklamie to odłączana klawiatura, niższa cena oraz stwierdzenie, że tablet jest „znacznie lepszym urządzeniem do gier” niż MacBook Pro.
Wyniki pokazane do Geekbench pokazują, że Surface Pro 7 wyposażony w procesor Intel Core i3 z 4 GB pamięci RAM ma jednordzeniowe i wielordzeniowe wyniki testów odpowiednio z wynikiem 769 i 1851. Ponadto Surface Pro 7 wyposażony w procesor Intel Core i5 z 8 GB pamięci RAM ma wyniki jednordzeniowe i wielordzeniowe odpowiednio 1210 i 4079. Dla porównania, chip M1 działający w 13-calowym MacBooku Pro z 8 GB zunifikowanej pamięci osiągnął wyższą wydajność niż oba modele Surface z jedno- i wielordzeniowymi wynikami odpowiednio 1735 i 7686.
Cena 12,3-calowego Surface Pro 7 zaczyna się od 3399 zł ze 128 GB pamięci i 4 GB pamięci RAM i rośnie do 9399 zł z 1 TB pamięci i 16 GB pamięci RAM. Dla porównania, obecny 13-calowy M1 MacBook Pro zaczyna się od 6699 zł.
Microsoft od dawna pozycjonuje swoje urządzenia Surface jako idealne połączenie zarówno tabletu, jak i komputera. W ubiegłych latach Microsoft opublikował kilka reklam promujących linię Surface w stosunku do linii Apple MacBook Air, MacBook Pro i iPad.