Francuska strona Numerama przeprowadziła wywiad z trzema wysoko postawionymi pracownikami Apple na temat nowych modeli iPada Pro, które pojawiły się na rynku na początku miesiąca. Chociaż rozmowa nie ujawniła wielu nowych szczegółów, to wspomniano o potencjalnej zmianie w przyszłych iPadach.
Logo Apple z tyłu iPada jest obecnie umieszczone tak, aby wyglądało prosto w orientacji pionowej. Jednak urządzenia te są często używane w orientacji poziomej z podłączoną klawiaturą, przez co logo Apple znajduje się na boku. Apple w nowych modelach iPada Pro i iPada Air przeniosło nawet przednią kamerę na dłuższą prawą krawędź, tak aby znajdowała się na górze pośrodku, gdy urządzenie jest w orientacji poziomej.
Wraz z rosnącą popularnością korzystania z iPada w poziomie, projektantka produktów Apple, Molly Anderson, powiedziała, że na przyszłych modelach iPadów możliwe jest umieszczenie logo Apple w poziomie.
„Myślę, że to może się zmienić” – powiedziała Anderson, w tłumaczeniu wywiadu z języka francuskiego. „Rozważamy to. iPad od dawna jest produktem używanym w trybie pionowym, ale coraz częściej korzystamy z niego w trybie poziomym”.
Od strony oprogramowania, Apple już od iPadOS 14.5 zaczęło pokazywać logo Apple w pozycji poziomej podczas uruchamiania iPada, gdy urządzenie znajduje się w orientacji poziomej. Skoro Apple wydaje się być otwarte na wprowadzenie tej zmiany również po stronie sprzętowej, będzie to coś, na co warto zwrócić uwagę w przyszłych iPadach.