Nowy raport analityków sugeruje, że 33,6 miliona klientów było gotowych na subskrypcję Apple TV+ przed jej listopadową premierą i szacuje, że liczba ta może wzrosnąć do 40 milionów subskrybentów do końca tego roku.
Jeśli prognozy są trafne, to liczby podane przez analityków rynku telewizyjnego Ampere Analysis stawiają Apple TV+ w Stanach Zjednoczonych przed Hulu i Disney+ będąc ponad 50% za Netflixem.
Szacunki Ampere oparte są na ankiecie telefonicznej przeprowadzonej przez firmę przed wprowadzeniem Apple TV+. Korzystając z usługi Qriously, firma przeprowadziła 10-minutowe wywiady telefoniczne na temat Apple TV+ i HBO Max.
Oto obecne liczy subskrybentów:
- Netflix: 61,3 miliona
- Amazon Prime: 42,2 miliona
- Apple TV+: 33,6 miliona
- Hulu: 31,8 miliona
- Disney+: 23,2 miliona
To dobry powód do optymizmu na przyszłość. „Kiedy po raz pierwszy badaliśmy świadomość marki Apple TV+ przed premierą, stwierdziliśmy, że ma ona dość silną świadomość”, powiedział Richard Broughton, dyrektor ds. Badań w Ampere Analysis. „To były dość mocne dane jak na okres poprzedzając wprowadzenie Apple TV+”. Według firmy około 38% klientów słyszało o Apple TV+ powiedział Broughton, co w przypadku usługi jedynie zasygnalizowanej na początku 2019 roku jest imponujące.
Jednym z głównych powodów, dla których Apple TV+ prawdopodobnie natychmiast zyskał dużą liczbę subskrybentów, jest to, że Apple rozdaje wiele subskrypcji, powiedział Broughton. Apple oferuje obecnie bezpłatną roczną subskrypcję usługi każdemu, kto kupi nowego iPhone’a, iPada, komputer Mac lub Apple TV. W rezultacie wiele osób chce się zarejestrować chociaż, jak zauważył Broughton, Apple TV+ oferuje bibliotekę treści, która jest „dość uboga w porównaniu z innymi usługami”.
Ale właśnie w tym przypadku opłacalny jest połączony ekosystem Apple. W przeciwieństwie do firmy takiej jak Netflix, Apple nie polega tylko na opłatach abonamentowych Apple TV+, które są jedyną miarą sukcesu tej usługi. Podobnie jak Amazon Prime Video, która pomaga sprzedawać Amazon Prime, Apple TV+ to usługa o wartości dodanej, która sprawia, że urządzenia Apple stają się bardziej kuszące.
„Nawet jeśli Apple miałoby zachęcić zaledwie 10% użytkowników urządzeń Apple w Stanach Zjednoczonych do ich wymiany na nowszy model sześć miesięcy wcześniej, niż by to zrobiły… rocznie, skończy z kwotą około 400 milionów dolarów – powiedział Broughton. „To tylko konserwatywne szacunki w samych Stanach Zjednoczonych”.
Ankieta Ampere sugeruje, że obecnie około jedna piąta osób byłaby skłonna wymienić swoje urządzenia wcześniej lub kupić nowe urządzenie, aby uzyskać dostęp do Apple TV+. To pozostawia czterech na pięciu, którzy tego nie zrobią. Oznacza to, że włączenie Apple TV+ do nowych urządzeń nie przyniesie dużej liczby nowych sprzedaży, ale może skłonić niektórych klientów do wymiany na nowsze urządzenie nieco wcześniej. To by amortyzowało niektóre gigantyczne wydatki Apple na Apple TV+.
Jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, czy ten plan się powiedzie, jak ma nadzieję Apple, ale Broughton powiedział, że jest pewien, że Apple TV+ ma dobry początek. Uważa, że wczesne sukcesy powinny uczynić tę usługę konkurencyjną w 2020 roku i później, szczególnie jeśli nadal będzie rozwijać w takim tempie swoją zawartość programową.
Mamy nadzieję, że nie minie dużo czasu, zanim Apple poda własne liczby abonentów Apple TV+. Istnieje szansa, że Tim Cook podzieli się nimi w przyszłym tygodniu, kiedy firma opublikuje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2019 roku.