czwartek, 21 listopada

Analityk Apple, Ming-Chi Kuo, uważa, że popyt na iPhone’a 16 Pro i iPhone’a 16 Pro Max jest „niższy niż oczekiwano” od czasu, gdy urządzenia stały się dostępne do zamówień przedpremierowych miniony w piątek.

Kuo informuje, że jego dane opierają się na „badaniu łańcucha dostaw” i szacunkowych czasach wysyłki podawanych w sklepie online Apple.

Kuo oszacował, że sprzedaż wszystkich czterech modeli iPhone 16 osiągnęła około 37 milionów sztuk w pierwszym weekendzie po tym, jak Apple zaczął przyjmować zamówienia przedpremierowe, co oznacza spadek o prawie 13% w porównaniu do sprzedaży pierwszego weekendu serii iPhone 15 w zeszłym roku. Analityk powiedział, że kluczowym czynnikiem spadku jest niższy popyt na modele Pro, przy czym szacuje się, że zamówienia przedsprzedażowe iPhone’a 16 Pro i iPhone’a 16 Pro Max są niższe odpowiednio o 27% i 16% w porównaniu do sprzedaży iPhone’a 15 Pro i iPhone’a 15 Pro Max w tym samym okresie w zeszłym roku.

Według Kuo, standardowe iPhone 16 i iPhone 16 Plus odnotowały wyższy popyt niż iPhone 15 i iPhone 15 Plus w pierwszym weekendzie przedsprzedaży, ale to nie wystarczyło, aby zrównoważyć niższy popyt na modele Pro.

Kuo twierdzi, że głównym powodem niższego niż oczekiwano popytu na modele iPhone 16 Pro jest to, że Apple Intelligence nie będzie dostępne na urządzeniach zaraz po ich wprowadzeniu na rynek w najbliższy piątek. Zamiast tego pierwsze funkcje Apple Intelligence mają się pojawić wraz z iOS 18.1 w październiku i to dalej tylko w Stanach Zjednoczonych. Ponadto analityk twierdzi, że iPhone stawia czoła „intensywnej konkurencji” w Chinach.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version