Instagram zacznie udostępniać pełnoekranowe filmy w ramach dużych zmian zaplanowanych dla tej platformy społecznościowej, ponieważ firma należąca do Facebooka stara się być bardziej konkurencyjna w erze zdominowanej przez TikToka i YouTube.
To główna zmiana zapowiedziana w filmie udostępnionym w środę przez Adama Mosseri, szefa Instagrama. W filmie zamieszczonym na jego koncie na Instagramie i Twitterze Mosseri powiedział, że platforma społecznościowa nie chce już być postrzegana jako „aplikacja do udostępniania kwadratowych zdjęć”, a zamiast tego skupi się bardziej na rozrywce i wideo.
Changes are coming to video on Instagram ?
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
— Adam Mosseri ? (@mosseri) June 30, 2021
Filmy na Instagramie nie są całkowitą nowością. Platforma wcześniej oferowała je za pośrednictwem IGTV, czy Relacji, ale Mosseri powiedział, że Instagram wejdzie w wideo „szerzej”, zaczynając od „pełnoekranowego, wciągającego, rozrywkowego, mobilnego wideo”, co brzmi jak TikTok, którego popularność, jak przyznaje Mosseri, jest czymś, co Instagram chce naśladować.
Instagram rozpocznie również testowanie rekomendacji w ciągu najbliższych kilku miesięcy, pokazując użytkownikom w swoich kanałach treści, których mogą jeszcze nie obserwować.
Użytkownicy powinni spodziewać się wielu eksperymentów w tej dziedzinie „w nadchodzących miesiącach”, powiedział Mosseri, a Instagram zamierza bardziej publicznie informować, co robi i dlaczego w coraz bardziej konkurencyjnej przestrzeni mediów społecznościowych.
Ciekawe czy nie przekombinują 😛 no zobaczymy, jesteśmy ciekawi jak to będzie wyglądać 🙂