Jabra ogłosiła wprowadzenie Jabra ClearSpeech — rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji (AI), które eliminuje niepożądane hałasy, aby zwiększać klarowność dźwięku i zapewniać rozmówcom lepsze wrażenia. Jakość dźwięku ma zasadnicze znaczenie dla centrów obsługi klienta, a ta innowacyjna technologia wykorzystuje AI do minimalizacji rozpraszającego uwagę hałasu i poprawy jakości dźwięku rozmów.
Jabra ClearSpeech debiutuje jako rozwiązanie zintegrowane z Engage AI[1], aby pomagać użytkownikom w koncentracji na tym, co naprawdę istotne — aktualnej rozmowie z klientem zamiast na powtarzaniu i pomyłkach. Poprawiając jakość dźwięku po stronie rozmówcy i usuwając hałas w tle, rozwiązanie to pomaga użytkownikom zestawów słuchawkowych lepiej rozumieć to, co słyszą.
Dogłębne badanie rozmów prowadzonych w centrach obsługi klienta
Jakość dźwięku w centrach obsługi klienta ma zasadniczy wpływ na kluczowe wskaźniki, takie jak wrażenia klienta i konsultanta oraz średni czas obsługi. Okazuje się, że hałas w tle stanowi utrudnienie w 76%* interakcji, które budzi frustrację u obojga rozmówców. Poprawa jakości dźwięku po stronie rozmówcy może skrócić średni czas obsługi o ponad 30%*, ponieważ wyraźna komunikacja minimalizuje potrzebę powtarzania.
Z przeprowadzonej przez firmę Jabra analizy 1,5 miliona rozmów wynika, że 2/3** dźwięku po stronie rozmówcy nie stanowi mowy. Ponadto inne badanie wykazało, że 69%*** konsultantów zgłasza negatywny wpływ hałasu na własne samopoczucie, obciążenie poznawcze i zadowolenie z rozmowy. Rozwiązanie Jabra ClearSpeech opracowano właśnie na podstawie takich danych, aby zminimalizować niepożądane czynniki przy użyciu technologii wysokiej klasy. Przyczyni się to do zmniejszenia rotacji konsultantów, a docelowo do redukcji kosztów.
Optymalizacja połączeń przez poprawę jakości mowy i eliminację hałasu przy użyciu AI
Jabra ClearSpeech to wykorzystujące AI rozwiązanie ulepszające jakość dźwięku mowy i tłumiące hałas, które ma na celu poprawę samopoczucia oraz motywacji konsultantów dzięki usuwaniu hałasu po stronie rozmówcy. Zostało ono „nauczone” rozróżniania mowy od innych dźwięków, takich jak echo, muzyka z radia w tle, szczekanie psów czy gwar uliczny. Ta funkcja będzie dostępna bezpośrednio w oprogramowaniu Engage AI Voice Coaching Software. Ulepszy to zarówno doświadczenie konsultanta, jak i pokaże, że dzięki poprawie dźwięku sztuczna inteligencja zwiększy również dokładność zamiany mowy na tekst, zapewniając kompleksową optymalizację.
Jabra dąży do zapewnienia konsultantom pełnej kontroli nad jakością rozmowy, łącząc nową funkcję Jabra ClearSpeech z zestawem słuchawkowym Jabra, co poprawi samopoczucie, produktywność i ogólny komfort użytkowników.
Anders Hvelplund, SVP for Headsets BU Enterprise w Jabra, powiedział: „Z naszej analizy milionów rozmów wynika, że ich jakość zależy od najsłabszego ogniwa. Jeżeli rozmówca dzwoni z gwarnej ulicy, ma słabe połączenie albo jedzie samochodem i słucha radia, to te czynniki niewątpliwie wpłyną negatywnie na warunki rozmowy. W takiej sytuacji może pomóc Jabra ClearSpeech. W firmie Jabra kładziemy duży nacisk na zwiększanie klarowności mowy środkami technicznymi. Jest to szczególnie istotne w przypadku głosowych poleceń wydawanych sztucznej inteligencji”.
Rozwiązanie Jabra ClearSpeech będzie dostępne na wszystkich rynkach i będzie działać z każdym zestawem słuchawkowym Jabra. Użytkownicy Engage 40 i Engage 50 II mogą sterować funkcją ClearSpeech bezpośrednio w zestawie słuchawkowym przy użyciu modułu do obsługi połączeń.
Rozwiązanie Jabra ClearSpeech jest dostępne od dziś dla klientów używających Engage AI za pośrednictwem bezpłatnej aktualizacji.
Więcej informacji: https://www.jabra.com/software-and-services/jabra-engage-ai