Podążając śladami iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus, nadchodzące iPhone’y 15 Pro i iPhone 15 Pro Max będą miały przeprojektowaną obudowę, dzięki której urządzenia będą „łatwiejsze w naprawie” twierdzi Mark Gurman z Bloomberga.
Zmiana może spowodować, że modele iPhone’a 15 Pro będą miały zdejmowaną tylną szybę. Dzięki przeprojektowaniu obudowy iPhone 14 i iPhone 14 Plus stały się pierwszymi modelami iPhone’a, które można otwierać zarówno z przodu, jak i z tyłu urządzenia od czasu iPhone’a 4S w 2011 roku. Wewnętrzne przeprojektowanie nie objęło modeli iPhone’a 14 Pro , które nadal można otworzyć tylko od strony wyświetlacza, przynajmniej w przypadku autoryzowanych napraw.
Zdejmowana tylna szyba prawdopodobnie doprowadziłaby do znacznie niższych opłat za naprawę modeli iPhone’a 15 Pro z pękniętą tylną szybą. Opłaty pogwarancyjne Apple uszkodzenie tylnej szyby iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus to koszt 2349 złotych, a już modelu iPhone 14 Pro to 3599 złotych.
Kyle Wiens z iFixit powiedział w zeszłym roku, że iPhone 14 jest „najbardziej znacząco przeprojektowanym iPhone’em” od czasu iPhone’a X, biorąc pod uwagę zwiększoną możliwość naprawy. Dodał, że zmiany były „tak wielką rzeczą, że powinny być mocno nagłośnione przez Apple – iPhone został przeprojektowany od wewnątrz, aby ułatwić naprawę”.
Oczekuje się, że Apple zaprezentuje linię iPhone’a 15 we wrześniu. Gurman powtórzył, że wszystkie urządzenia będą wyposażone w port USB-C i Dynamic Island, podczas gdy spodziewa się, że modele Pro będą miały tytanową ramkę, cieńsze ramki wokół wyświetlacza, szybszy czip wyprodukowany w procesie 3 nm TSMC, konfigurowalny Przycisk akcji i nie tylko. Uważa, że w niektórych krajach możliwe są podwyżki cen, przynajmniej w przypadku modeli Pro.