Sesje WWDC dla programistów w dalszym ciągu odkrywają więcej szczegółów na temat nowych funkcji w najnowszych systemach operacyjnych na urządzenia mobilne i stacjonarne, w tym obsługę nowych padów w iOS 14.
Podczas poniedziałkowej prezentacji Apple powiedział, że wsparcie dla Elite Wireless Controller Xbox Series 2 i kontrolera adaptacyjnego nadchodzi w tvOS 14, a środowa sesja WWDC potwierdziła, że wsparcie to obejmuje także iOS 14 i iPadOS 14.
Sesja odkrywa obsługę touchpadów Dual Shock, padów Xbox Elite, haptykę opartą na strefach i czujnikach ruchu. Ponadto twórcy gier będą mogli korzystać z mapowania przycisków kontrolera na poziomie systemu operacyjnego, a także gotowych glifów przycisków do użytku w interfejsach gry.
Dowiedz się, jak wprowadzić kontrolery gier innych producentów i niestandardowe elementy dotykowe do gier na iPhonie, iPadzie, komputerze Mac i Apple TV. Pokażemy Ci, jak dodać obsługę najnowszych kontrolerów – w tym kontrolera bezprzewodowego Xbox Elite Series 2 i kontrolera adaptacyjnego – i odpowiednio zmapować kontrolki gry. Dowiedz się, jak korzystać z frameworka Game Controller w połączeniu z Core Haptics, aby umożliwić sprzężenie zwrotne. Dowiedz się, w jaki sposób możesz przenieść swoje wrażenia z gry na wyższy poziom dzięki niestandardowemu mapowaniu przycisków, niestandardowym wejściom i kontroli specjalnych funkcji, takich jak czujniki ruchu, światła i poziom naładowania baterii.
Kolejną ekscytującą atrakcją dla twórców gier jest obsługa klawiatury i myszy w grach na iPada. Apple pozwala programistom w końcu dodawać opcje sterowania klawiaturą, myszą i gładzikiem. Chociaż dotyk jest oczywiście preferowany w większości gier na iOS, otwiera drzwi dla gier takich jak Civilization VI, aby dodać obsługę tego w przyszłych aktualizacjach.
Dzięki przyszłym komputerom Mac z technologią Apple Silicon, które mogą natywnie uruchamiać aplikacje iPhone’a i iPada, w macOS Big Sur będziemy mogli zobaczyć gry mobilne w pełni przygotowane dla urządzeń peryferyjnych.