W tym tygodniu Instagram rozpocznie w Stanach Zjednoczonych testowanie ukrywania „polubień” pod zdjęciami. Zmiana zostanie najpierw wprowadzona na ograniczonej liczbie kont w Stanach Zjednoczonych, a użytkownicy tych kont będą nadal mogli zobaczyć, ile polubień uzyskali na swoich postach.
Heads up! We’ve been testing making likes private on Instagram in a number of countries this year. We’re expanding those tests to include a small portion of people in the US next week. Looking forward to the feedback!
— Adam Mosseri (@mosseri) November 9, 2019
Plan ten został ogłoszony na WIRED25 przez szefa Instagrama, Adama Mosseri, który również na Twitterze podzielił się tą wiadomością.
„Chodzi o młodych ludzi”, powiedział Mosseri podczas panelu. „Chodzi o to, aby spróbować„ obniżyć ciśnienie ”na Instagramie, uczynić go mniej konkurencyjnym i dać ludziom więcej miejsca na skupienie się na kontaktach z ludźmi, których kochają i rzeczach, które ich inspirują”.
„Oznacza to, że postawimy interesy 15-letniego dziecka przed interesem publiczności” – dodał. „Gdy spojrzymy na świat treści publicznych, postawimy ludzi w tym świecie przed organizacjami i korporacjami”.
Ukrycie ilości polubień zasadniczo zmieniłoby sposób działania Instagrama, ponieważ polubienie zdjęć i zdobycie polubień to jedna z głównych funkcji platformy.
Instagram będący własnością Facebooka przeprowadził już podobne testy w Australii, Brazylii, Kanadzie, Irlandii, Włoszech, Japonii i Nowej Zelandii. Usunięcie polubień na Instagramie następuje po innych niedawnych zmianach skoncentrowanych na użytkownikach, takich jak dodanie minutniki, która pokazuje użytkownikom, jak dużo czasu spędzili w aplikacji, oraz usunięcie kanału aktywności na Instagramie.
W sobotę CEO Twittera, Jack Dorsey, pochwalił decyzję Instagrama o przeprowadzeniu podobnych eksperymentów z ukrywaniem polubień w USA, retweetując piątkowy tweet Mosseri i dodając komentarz „Wielki krok”.
I moim zdaniem to również wielki krok. Wielki krok dla dalszego funkcjonowania Instagramu, który moim zdaniem z platformy fotograficznej stał się już dawno platformą reklamową.