Instagram przygotowuje się do uruchomienia subskrypcji w aplikacji, umożliwiając użytkownikom płacenie za ekskluzywne treści od swoich ulubionych twórców, ponieważ platforma chce odejść od konwencjonalnych reklam w celu zarabiania.
W maju tego roku szef Instagrama, Adam Mosseri, powiedział w wywiadzie dla The Information, że platforma bada ideę subskrypcji, wyjaśniając, że „istnieją różne sposoby na ułatwienie relacji finansowej między fanem a twórcą”. „Możliwość zasubskrybowania zróżnicowanych, unikalnych lub ekskluzywnych treści w rzeczywistości wydaje się bardziej pociągające dla fana niż oglądanie reklam” – dodał.
Teraz Instagram wydaje się przygotowywać do realizacji swoich ambicji. Jak donosi TechCrunch, opis aplikacji Instagram w App Store zyskał niedawno nowe subskrypcje w aplikacji. I faktycznie, w aplikacji wymienione są nowe zakupy w aplikacji opisane jak „Instagram Subscriptions” za 4,99 złote miesięcznie. Wcześniej Instagram umieszczał tylko „Instagram Badge” jako zakup w aplikacji.
W praktyce nowa subskrypcja pozwoliłaby użytkownikom płacić swoim ulubionym twórcom za ekskluzywne treści, których nie oglądają niepłacący użytkownicy. Według zrzutów ekranu udostępnionych przez inżyniera Alessandro Paluzziego, subskrypcja będzie zawierać „odznakę członkowską”, która daje subskrybentom „specjalną odznakę” obok nazwy użytkownika, oraz „wyłączną zawartość”.
#Instagram continues to work on the Fan Club feature ?
Here’s the fan onboarding screen ?? pic.twitter.com/iaSWS5UyT0
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) August 26, 2021
Subskrypcje to tylko jedna z wielu funkcji, które przygotowuje Instagram aby zwiększyć możliwości zarabiania dla twórców na tej platformie. Jak ujawnił również Paluzzi, Instagram pracuje nad „Ekskluzywnymi relacjami”, które, jak sama nazwa wskazuje, zaoferują płatnym obserwatorom dostęp do ekskluzywnych relacji.