Według raportu The Information, należąca do Meta sieć społecznościowa Instagram pracuje nad aplikacją na iPada. Pracownik Instagrama, który ma wgląd w ostatnie działania Instagrama podzielił się smaczkiem na temat prac nad aplikacją na tablety.
Użytkownicy Instagrama chcieli aplikacji Instagram na iPada od czasu uruchomienia sieci społecznościowej w 2010 roku, ale Instagram był aplikacją dostępną tylko na iPhone’a. Instagram nie chciał poświęcać czasu ani wysiłku na rozwój aplikacji na iPada, a w 2022 roku szef Instagrama Adam Mosseri powiedział, że nie ma planów dotyczących aplikacji na iPada, ponieważ „nie ma wystarczająco dużej grupy osób” wzywającej do uczynienia jej priorytetem. W 2020 roku Mosseri zasłaniał się brakiem pracowników, mówiąc, że firma ma ograniczoną liczbę pracowników i „wiele do zrobienia”, a aplikacja na iPada nie jest „kolejną najlepszą rzeczą do zrobienia”.
Chociaż nie ma aplikacji Instagram na iPada, iPad może obsługiwać wersję Instagrama na iPhone’a. Nie jest to idealne rozwiązanie, ponieważ aplikacja nie jest zoptymalizowana pod kątem większego wyświetlacza iPada.
Niewiele wiadomo o wersji Instagrama na iPada i nie wiadomo, kiedy może zostać wypuszczona. Jest to część planu firmy, aby wykorzystać wciąż nie rozwiązaną kwestię TikToka w USA, który w każdej chwili może zostać tam ponownie zablokowany.
Wczoraj Instagram zaprosił twórców do Nowego Jorku, aby skorzystali z nowej aplikacji wideo o nazwie Edits, która ma zastąpić należącą do ByteDance aplikację do edycji wideo CapCut, która została usunięta z App Store w styczniu. Edits oferuje narzędzia do edycji wideo dla twórców i jest skierowana do osób, które tworzą krótkie filmy na urządzeniach mobilnych.
Instagram zwiększył również długość filmów z 90 sekund do trzech minut, aby dopasować je do długości przesyłanych filmów TikToka i wprowadził zmiany w interfejsie, aby aplikacja bardziej przypominała TikToka.