Liczni użytkownicy iOS i Mac z Australii donoszą na forach pomocy technicznej firmy Apple o rosnącym problemie, który dotyczy zdalnego blokowania przez hakerów iPhone’ów, Mac’ów czy iPadów dzięki iCloud. Na zaatakowanym urządzeniu wyświetla się komunikat ostrzegawczy oferujący odblokowanie urządzenia po wniesieniu okupu.
Użytkownik Veritylikestea pisze na stronie wsparcia Apple:
Korzystałem ze swojego iPada kiedy nagle zamknął się i uruchomił jakby nigdy wcześniej nie był konfigurowany. Poszedłem sprawdzić mój telefon, a na ekranie pokazała się wiadomość (wciąż tam jeszcze jest) informująca, że moje urządzenie(a) zostały zaatakowane przez „Oleg Pliss ’, a on/ona/oni zażądali 100 dolarów USD/EUR za odblokowanie ich.
Specjalista ds. bezpieczeństwa IT Troy Hunt skomentował specyfikę problemu, twierdząc, że hakerzy prawdopodobnie korzystają z danych wykradzionych przed ostatnio wypuszczoną aktualizacją zabezpieczeń choć nie ma na to żadnych dowodów.
Apple nie wypowiedział się jeszcze oficjalnie w tej kwestii, chociaż użytkownicy wciąż zachęcani są do włączania dwustopniowej weryfikacji swojego Apple ID według podpowiedzi zawartych na stronie wsparcia Apple.
[contentblock id=1 img=iframe.png]
Czemu dwustopniowa weryfikacja nie jest dostępna na terenie Polski?