piątek, 22 listopada

Podczas tworzenia gier i aplikacji dla nowego Apple TV, deweloperzy są zobowiązani do budowania wsparcia dla dotykowego pilota dołączonego do zestawu, czyniąc wszelkie treści dostępne dla wszystkich użytkowników bez konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów, takich jak kontrolery MFi.

Jak zauważył deweloper Dustin Westphal dzieląc się spostrzeżeniami na stronie Touch Arcade, przewodnik programowania aplikacji dla tvOS mówi wyraźnie: „Twoja gra musi obsługiwać pilota Apple TV. Gra nie może wymagać użycia kontrolera”.

Nowe Apple TV współpracuje z zewnętrznymi kontrolerami Bluetooth firm trzecich, ale są one opcjonalnymi akcesoriami i nie mogą być głównym sposobem poruszania się po grze. Wymóg ten zmusi deweloperów, którzy chcą budować gry wyłącznie pod kontroler do gier do wykorzystania także dotykowego systemu sterowania opartego na ruchu z użyciem pilota od Apple TV.

Jak zauważa Touch Arcade, wymóg ten niestety może być uciążliwy dla deweloperów, szczególnie w przypadku gier ze skomplikowanym systemem kontroli.

Wydaje się, że firma Apple pierwotnie planowała umożliwienie programistom tworzenie aplikacji wyłącznie pod kontrolery do Apple TV, ale później wycofała się z tej polityki i obecnie wymaga, aby obsługiwać wszystkie gry za pomocą pilota do Apple TV oprócz samego kontrolera.

Wymóg Apple dotyczący wsparcia dla Apple TV nie jest zaskoczeniem, ponieważ takie same wymagania mają deweloperzy dla urządzeń iOS. Mogą oni budować wsparcie dla kontrolerów w swoich aplikacjach na iPhone’a i iPada, ale aplikacje te muszą również obejmować system kontroli oparty na dotyku dla użytkowników, którzy go nie posiadają.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version