poniedziałek, 25 listopada

Google kontynuuje próbę przekonania Apple do zastosowania standardu przesyłania wiadomości RCS, publikując nowy post na blogu „Czas na RCS”. Intensywnie promowany przez Google RCS czyli Rich Communication Services to standard przesyłania wiadomości, który ma zastąpić obecny standard przesyłania wiadomości SMS.

Standard RCS zapewnia obsługę zdjęć i filmów w wyższej rozdzielczości, wiadomości audio i większych rozmiarów plików, a także dodaje ulepszone szyfrowanie, reakcje emotikonów na różnych platformach i bardziej niezawodne czaty grupowe na różnych urządzeniach. Google od ponad roku naciska na Apple, aby zaadoptował RCS, ale jak dotąd Apple jest na to obojętny.

Nowy wpis na blogu Google informuje, że w tym tygodniu przypadła 30 rocznica standardu wiadomości SMS, ponieważ pierwsza wiadomość SMS została wysłana 3 grudnia 1992 roku. Google twierdzi, że nadszedł czas na aktualizację nawołując, aby Apple się „nie ociągał”.

Google zwraca uwagę, że dzięki RCS dostępne byłyby międzyplatformowe szyfrowane wiadomości typu end-to-end. Funkcje takie jak wskaźniki pisania w czasie rzeczywistym, potwierdzenia odczytu, wyższej jakości zdjęcia i filmy oraz większa kontrola nad czatami grupowymi byłyby standardem zarówno w telefonach iPhone, jak i telefonach z Androidem.

Wszyscy główni producenci wdrożyli obsługę RCS Motorola, Nokia, OnePlus, Samsung, Sony i inni. Apple nadal jest jedynym tego przeciwnikiem, być może na własny standard iMessage. Nie wiadomo, czy Apple w ogóle rozważa wsparcie RCS, ani kiedy takie wsparcie może zostać wdrożone. We wrześniowym wywiadzie dyrektor generalny Apple, Tim Cook, powiedział, że nie jest to priorytet. „Nie słyszę, aby nasi użytkownicy prosili, abyśmy włożyli w to dużo energii w tym momencie” – powiedział Cook.

Cook zasugerował ponadto przejście na iPhone’a reporterowi, który wspomniał o problemach z wysyłaniem zdjęć do swojej matki, która korzysta z telefonu z Androidem. „Kup mamie iPhone’a” — powiedział.

Google posunął się nawet do opublikowania całej witryny „Get the Message” na temat RCS i braku zastosowania tej funkcji przez Apple, zachęcając klientów Apple do proszenia Apple o „naprawienie tego, co jest zepsute” poprzez przejście z SMS-ów na RCS. Google opublikowało również reklamy anty-Applowe promujące RCS, ale jak dotąd nic nie przykuło uwagi Apple.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Abc
1 rok temu

Niech sobie google kupi iphona, i po problemie.

wpDiscuz
1
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version