Jak informuje The Information, Facebook aktywnie poszukuje możliwości uczynienia swojej aplikacji Messenger domyślną aplikacją do wysyłania wiadomości na iPhone’aFacebook lobbuje za opcją ustawienia Messengera jako domyślną aplikację wiadomości na iOSch.
Ośmielony zmianami w iOS 14, które pozwalają użytkownikom ustawić domyślną aplikację e-mail i przeglądarkę według własnego wyboru, Facebook uważa, że teraz ma bardziej przekonujące argumenty za podobną zmianą dla aplikacji do przesyłania wiadomości. W zeszłym roku Apple zezwolił również Siri na wysyłanie wiadomości za pośrednictwem innych aplikacji.
Chudnovksy ujawnił, że Facebook wielokrotnie prosił Apple o rozważenie dodania opcji umożliwiającej użytkownikom wybranie aplikacji do przesyłania wiadomości.
Zapytany, dlaczego Apple nie chce zrzec się możliwości ustawienia innej domyślnej aplikacji do obsługi wiadomości, Chudnovsky powiedział, że „przypuszcza, że wiadomości napędzają sprzedaż sprzętu”.
Gdyby Apple rozważył taką zmianę, wymagałoby to dodatkowych zmian, aby umożliwić odbieranie SMS-ów za pośrednictwem aplikacji innych firm, co obecnie nie jest możliwe na iOS, oraz bardziej inwazyjnych zmian w konfigurowaniu aplikacji innych firm z kodami weryfikacyjnymi SMS. Posunięcie wymagałoby bardziej znaczących i inwazyjnych zmian w sposobie działania iOS niż na przykład możliwość zmiany domyślnej przeglądarki.
Facebook zamierza połączyć czaty na Instagramie i Messengerze, a platforma iOS ma coraz większe znaczenie dla działalności Facebooka.
Wydaje się, że Facebook dołączy do innych firm, takich jak Epic Games, chcąc zaryzykować sprowokowanie Apple do szansy na potencjalne plusy. Wczoraj wiele firm, w tym Epic Games, Spotify i Tile, utworzyło nową organizację o nazwie „Coalition for App Fairness”, aby zwrócić uwagę na problemy programistów ze współpracą z Apple.
Facebook ostatnio ostro skrytykował Apple za ograniczenia dotyczące aplikacji do gier, kierowania reklam i zakupów w aplikacji. W zeszłym miesiącu Facebook ostrzegł reklamodawców, że nadchodzące narzędzia Apple do ochrony przed śledzeniem mogą spowodować ponad 50-procentowy spadek przychodów wydawców Audience Network z powodu usunięcia personalizacji z reklam w aplikacjach. Prezes Facebooka Mark Zuckerberg również nazwał Apple App Store jako monopolistyczny i szkodliwy dla klientów. Apple „blokuje innowacje, blokuje konkurencję” i używa App Store do „pobierania opłat monopolistycznych” – powiedział.
To nowe wydarzenie stanowi kolejny front, na którym Apple napotyka presję w zakresie kwestii antymonopolowych i monopolistycznych.