Według najnowszych doniesień dostawcy Apple nie oczekują, że AirPods Max osiągną taki sprzedażowy sukces jak słuchawki douszne AirPods, ponieważ uważają, że segment rynku słuchawek nausznych jest zbyt niszowy.
Według DigiTimes, firmy Compeq i Unitech z Tajwanu, które dostarczają płytki sztywno-elastyczne do AirPods, podobno dostarczają również płytki drukowane do AirPods Max.
Jednak źródła branżowe stwierdziły, że dostawcy płytek nie przewidują znaczącego wzrostu sprzedaży AirPods Max argumentując, że słuchawki nauszne są pozycjonowane jako niszowy segment z wyższymi cenami, ale mniejszą skalą rynkową w porównaniu do słuchawek dousznych.
W raporcie zauważono, że JBL, Sony i Bose są „mocni w grupie liderów” pod względem udziału w rynku słuchawek nausznych. Warto dodać, że wszystkie trzy oferują swoje słuchawki w znacznie niższej cenie niż Apple, który wycenił swoje AirPods Max na 2799 złotych.
Rzeczywiście, cena wzbudziła sporo zamieszania i skłoniła niektórych komentatorów do zakwestionowania strategii rynkowej Apple dotyczącej słuchawek. Niemniej jednak AirPods Max szybko się wyprzedały, w momencie ich prowadzenia we wtorek, a teraz każdy z kolorów dostępny jest dopiero w marcu.