Na polskim rynku zadebiutowała karta płatnicza Twisto do codziennych płatności, połączona z aplikacją. Twisto to kolejny fintech, który chce powalczyć z kierunkiem wyznaczanym dotychczas przez popularnego w Polsce Revoluta.
Jednak Twisto wprowadza kilka znaczących różnic o których warto powiedzieć. Ale po kolei.
Dotychczas fintech oferował płatności w 300 sklepach internetowych. Od teraz z Twisto można korzystać w każdym sklepie online i tradycyjnym, w Polsce i za granicą – wszędzie, gdzie akceptowany jest Mastercard. Jest to możliwe za sprawą wielowalutowej karty płatniczej Twisto połączonej z aplikacją, która zadebiutowała właśnie na polskim rynku.
– Połączyliśmy transakcje online i offline w jednej aplikacji, tworząc nowy wymiar płatności za zakupy. Nasi użytkownicy mają do dyspozycji wszystkie narzędzia potrzebne do tego, by płacić po swojemu. Kupujący decyduje, czy zapłaci od razu czy później. Przesuwając płatność nie zamraża własnych pieniędzy, to Twisto płaci za niego do sklepu. Jeśli ureguluje należność do 45 dni, nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Przez aplikację można również przesunąć płatność o kolejny miesiąc. Wkrótce możliwe będzie rozłożenie większego wydatku na raty – mówi Michał Smida, CEO i założyciel Twisto.
Płać po swojemu
Zakupy z Twisto są bardzo proste. Posiadacz karty robi zakupy w ramach bezpłatnego miesięcznego limitu, a potem zwraca jego równowartość w dowolnym momencie – od razu po zakupie lub do 45 dni (licząc od początku miesiąca) – korzystając z BLIKA bądź przelewu. Dzięki temu zakupy są bezpieczniejsze (kupujący nie angażuje własnych środków finansowych do czasu, aż sprawdzi produkt i zdecyduje, że chce go zatrzymać) i wygodniejsze (zakupu można dokonać w dowolnym momencie, np. wykorzystując promocję, albo w sytuacji chwilowego braku środków). Twisto nie jest połączone z kontem bankowym. Płatności zagraniczne z Twisto odbywają się po najbardziej korzystnym kursie Mastercard – bez potrzeby wcześniejszej wymiany waluty. Bez opłat i prowizji, nawet w weekendy.
– Polacy polubili zakupy z Twisto. Choć jesteśmy w Polsce dopiero od roku, obsłużyliśmy już ponad 200 tys. transakcji. Dzięki wprowadzeniu karty płatniczej, użytkownicy Twisto, będą mogli z nami kupować w każdym sklepie – bez ograniczeń. Liczymy, że w 2022 r. z Twisto będzie korzystało 0,5 mln klientów w Polsce. Polska to dla nas kluczowy rynek – mówi Michal Smida z Twisto.
Dodaje, że jeszcze w tym roku aplikacja Twisto w Polsce zyska dodatkowe funkcje – atrakcyjny program Cashback – czyli zwrot części wydatków poniesionych w wybranych sklepach oraz funkcję Twisto Split – łatwy podział rachunku między znajomych (nawet tych, którzy nie korzystają z Twisto). W pierwszej połowie 2020 roku użytkownicy będą mogli rozłożyć większe zakupy na raty z poziomu aplikacji. Twisto zaoferuje też płatności zbliżeniowe Apple Pay i Google Pay.
Od kilku lat Twisto z powodzeniem działa w Czechach. 80% klientów firmy aktywnie korzysta z karty, średnio 20 razy w miesiącu. Przeciętna wartość transakcji wynosi 100 zł.
– Współpraca z Twisto odzwierciedla podejście Mastercard do firm fintech, z którymi chętnie współpracujemy, żeby wspólnie oferować jeszcze lepsze, innowacyjne usługi związane z finansami czy zakupami. Wspieramy fintechy m.in. naszą technologią, siecią przetwarzania płatności, globalnym zasięgiem, a także poprzez dedykowany program wsparcia fintechów – Mastercard Accelerate. Dzięki temu nowatorski produkt, taki jak aplikacja mobilna Twisto powiązana z kartą płatniczą Mastercard z dostępem do linii kredytowej i atrakcyjnym przewalutowaniem transakcji, może być rozwijany w taki sposób, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby cyfrowych konsumentów – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju produktów w regionie CEE w Mastercard Europe.
Jak to działa
Aby korzystać z karty Twisto należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się. Po otrzymaniu miesięcznego limitu można robić zakupy. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz ocenie jego zdolności kredytowej i może sięgać kilku tysięcy złotych. Aplikacja i karta są darmowe, bez względu na liczbę wykonanych transakcji. Poziom wykorzystania limitu i zestawienie wszystkich transakcji są widoczne w aplikacji w czasie rzeczywistym. Użytkownik dostaje także powiadomienie push po każdym zakupie i zestawienie wydatków na koniec dnia. Okres rozliczeniowy trwa od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Na początku kolejnego miesiąca użytkownik otrzymuje podsumowanie i dodatkowe 15 dni na uregulowanie należności. W tym czasie może zdecydować, czy spłaci całość wydatków nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów, czy przesunie płatności o następny miesiąc. Po spłacie całej sumy ponownie otrzymuje do wykorzystania bezpłatny limit kredytowy. Jeśli użytkownik zdecyduje się przesunąć płatność o kolejny miesiąc (maksymalnie do 90 proc. sumy wszystkich wydatków), limit do wykorzystania w następnym miesiącu zostanie pomniejszony o kwotę, która przesunął. Przesunięcie terminu płatności wiąże się z kosztem w wysokości 4,5 PLN za każde przesunięte 100 zł (45 zł za każdy 1000 zł).
Więcej o Twisto może dowiedzieć się na oficjalnej stronie internetowej. Darmową aplikację możecie pobrać z App Store tutaj.