W Nowy Rok oficjalne konto Huawei na Twitterze życzyło swoim obserwatorom szczęśliwego Nowego Roku, ale użytkownicy Twittera szybko zauważyli, że tweet pochodzi z iPhone’a, a nie z urządzenia Huawei, a Twitter oznacza to charakterystycznym opisem „via Twitter for iPhone.”
Pracownicy Huawei, którzy odpowiadali za tweeta, szybko go usunęli, ale zrzut ekranu tweeta szybko zaczął się rozprzestrzeniać przyciągając uwagę kierownictwa Huawei.
Starszy wiceprezes Huawei i dyrektor Chen Lifang, wysłał 3 stycznia notatkę do Huawei, informującą o karach dla zaangażowanych pracowników. Reuters zobaczył notatkę i udostępnił jej treść.
Według Lifanga tweet „spowodował szkodę w wizerunku marki Huawei” i został wysłany z iPhone’a po awarii komputera. Huawei poczuł, że przypadkowy tweet „pokazał niezgodność proceduralną i brak nadzoru ze strony kierownictwa”.
Dwóch pracowników odpowiedzialnych za gafę zostało zdegradowanych o jedną pozycję, a ich miesięczne wynagrodzenia zostały zmniejszone o 5000 juanów, co odpowiada około 728 dolarom. Huawei zamroził także pozycję dyrektora marketingu cyfrowego na 12 miesięcy.
To nie pierwszy raz, gdy menedżer mediów społecznościowych smartfona z Androidem opublikował tweet z iPhone’a. To jest coś, co zawsze przyciąga uwagę użytkowników na Twitterze i innych portalach społecznościowych. Na przykład Samsung miał tweet kilku pracowników umieszczających tweety z urządzenia iPhone.
Huawei doświadczył już wcześniej także innych gaf w social media. Jakiś czas temu aktorka filmu Wonder Woman i ambasadorka marki Huawei, Gal Gadot, zamieściła płatny tweet promujący Huawei Mate 10 z iPhone’a.