Po dzisiejszym oficjalnym ogłoszeniu przez firmę Apple, swojej funkcji CarPlay integrującej iOS w samochodach Ferrari, Mercedes-Benz i Volvo ta ostatnia opublikowała swoją własną informację prasową dotyczącą wprowadzenia CarPlay. Materiał promocyjny Volvo to nowy film krótko pokazujący CarPlay w akcji.
Volvo idzie również o krok poza prezentację podstawowych funkcji CarPlay korzystające z dużego ekranu dotykowego, demonstrując pionowy, dotykowy wyświetlacz w nadchodzącym nowym modelu SUVa XC90, łączący funkcje Apple i obsługę samochodu Volvo dostępną z jednego panelu.
Volvo zwiększa możliwości Apple, łącząc je w specjalnie opracowanym interfejsie, który pozwala kierowcy używać kontroli głosowej i dotykowej uzyskując dostęp do funkcji i usług firmy Apple oraz zapewniając, że cała interakcja będzie zawsze bezpieczna i łatwa w użyciu.
Z Apple CarPlay, użytkownik będzie mógł natychmiast skorzystać z podstawowych aplikacji iPhone’a, takich jak telefon, wiadomości, muzyka i nawigacja. Początkowa oferta wspierać będzie również aplikacje firm trzecich, w tym Spotify, popularną usługę strumieniowego przesyłania muzyki.
Informacja prasowa Volvo informuje również, że początkowe wdrożenie CarPlay wymaga przewodowego połączenia iPhone’a za pomocą złącza Lightning, łączność Wi-Fi będzie wdrożona w „najbliższej przyszłości”.
[contentblock id=1 img=gcb.png]