Apple zawsze transmituje na żywo premiery swoich iPhone’ów na własnej stronie internetowej i w aplikacji Events na Apple TV, ale w tym roku po raz pierwszy Apple również transmitował ją na żywo przez kanał YouTube.
W ciągu zaledwie 10 minut od rozpoczęcia wydarzenia Apple miał ponad 500 000 widzów, a u szczytu transmisji na żywo, kiedy pokazywano nowe iPhone’y, Apple osiągnął 1,875 miliona widzów.
Nigdy wcześniej nie wiedziałem ile osób ogląda transmisje na żywo z konferencji Apple, ponieważ firma nie udostępnia tych informacji, ale dane z YouTube dają nam pewne pojęcie o ich popularności. Dla porównania uzyskał więcej wyświetleń niż transmisje na żywo z YouTube innych firm takich jak Samsung i Google.
Największą transmisję na żywo na kanale YouTube zobaczyło 8 milionów osób, które patrzyły jak Felix Baumgartner wyskoczył z kapsuły kosmicznej na wysokości 120 000 stóp i wylądował ze spadochronem z powrotem na powierzchni ziemi.
1,875 miliona widzów nie obejmuje oczywiście osób, które oglądały transmisję na żywo przez Apple TV lub bezpośrednio przez stronę internetową Apple, co oznacza, że rzeczywista oglądalność na żywo była prawdopodobnie znacznie wyższa.
Jeśli wczoraj nie mogliście zobaczyć całej konferencji na żywo możecie jeszcze raz na spokojnie obejrzeć ją tutaj.