Według weekendowych doniesień serwisów China Business i China Times, Apple w zeszłym miesiącu zwrócił co najmniej pięć milionów, a może nawet osiem milionów iPhone’ów do partnera produkcyjnego Foxconn z powodu wad wizualnych lub operacyjnych.
Raporty wskazują, że rozwiązanie problemów z wadliwymi iPhone’ami będzie kosztować Foxconn około 200 juanów (32 dolarów) od urządzenia powodując koszt aż 1,6 mld juanów (259 mln dolarów). Nie jest jasne, którego modelu iPhone’a dotyczy kwestia, bo nie wydaje się, że Apple cierpi na braki któregokolwiek z obecnych urządzeń.
IPhone 5 miał problemy z jakością zaraz po swojej premierze, a liczni klienci skarżyli się na zarysowania i inne problemy z ich urządzeniami, nawet zaraz po wyjęciu z pudełka. Kierownictwo Foxconn przyznało, że iPhone 5 jest urządzeniem trudnym do montażu, a podwyższone standardy kontroli jakości przyczyniają się do obniżenia wydajności produkcji poniżej celu firmy.
W efekcie Apple zajęło dwa i pół miesiąca do osiągnięcia równowagi podaży i popytu na urządzenia pomimo, że firma realizuje najbardziej agresywną z dotychczasowych swoich premier na świecie.
[contentblock id=1 img=gcb.png]