Wokalista zespołu U2, Bono, który kieruje programem (PRODUCT) RED z którym Apple współpracuje od 2006 roku, ogłosił dziś, że Apple zebrał ponad 65 milionów dolarów na walkę z AIDS w Afryce.
Od czasu debiutu pierwszej specjalnej edycji iPoda nano (Product) RED w 2006 roku Apple wydał szereg urządzeń sygnowanych logiem (RED), w tym kilka iPodów nano i Shuffle. Firma przygotowała także wersję (RED) swoich etui Smart Cover na iPada oraz bumper na iPhone’a 4. Najnowszy produkt to etui dla nowego iPhone’a 5S. Z każdego sprzedanego produktu (RED) część zysku brutto trafia na cele charytatywne.
Celem programu (RED), w którym uczestniczy Apple, jest zdobywanie funduszy na działania, które do 2015 roku praktycznie wyeliminują AIDS wśród nowonarodzonych dzieci. Część zysku brutto z takiej sprzedaży trafia na globalny fundusz finansowania programów walki z AIDS w Afryce.
Program (Product) RED jest związany z kilkoma innymi firmami poza Apple, w tym Starbucks, Nike, i American Express, które przyniosły do tej pory ponad 200 milionów dolarów.
[contentblock id=1 img=gcb.png]