Apple zdominował czas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia ilością 51,3% nowych aktywacji urządzeń mobilnych wynika z danych Flurry Analytics. Ta liczba to prawie trzykrotnie więcej niż liczba nowych aktywacji Samsunga i prawie dziewięć razy tyle co Microsoftu.
Wykorzystując dane z ponad 600 000 śledzonych aplikacji, Flurry koncentruje się na tygodniu poprzedzającym święta do samych świąt czyli od 19-25 grudnia. Firmą goniącą Apple w świątecznych aktywacjach urządzeń był Samsung z prawie 18 procentami i Nokia z prawie 6 procentami. Inne firmy jak Xiaomi, Huawei i HTC wszystkie osiągnęły mniej niż jeden procent nowych aktywacji urządzeń, co jak tłumaczy Flurry może być związane z ich największą popularnością na rynkach azjatyckich, gdzie sezon świąteczny nie jest związany z obdarowywaniem się prezentami tak jak jest to w innych częściach świata.
Flurry zauważa również, że w dniu Bożego Narodzenia liczba zainstalowanych aplikacji wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do pierwszych tygodni grudnia, wskazując na gry i komunikatory jako te z zauważalnie największym skokiem w Bożonarodzeniowy poranek.
Firma analityczna zauważa również, że „phablety” zyskały znaczny udział w rynku dzięki wejściu Apple z iPhone’em 6 Plus. „Średnie” telefony takie jak iPhone 6 wciąż dominują na rynku podobnie jak w poprzednich latach, ale wzrost phabletów w 2014 roku odbył się spadkiem udziału w rynku „pełnowymiarowych tabletów” i mniej drastycznym spadkiem „małych tabletów”.
No tak koledzy produkty Apple są najchętniej wybierane bo mają coś w sobie