Apple nadal dominuje, jeśli chodzi o obsługę klienta, wynika z corocznej prezentacji wsparcia technicznego Laptop Mag, która ma pomóc klientom określić, które firmy oferują najbardziej niezawodną obsługę klienta w branży technologicznej.
Apple uzyskał łączny wynik 91 punktów, zdobywając 54 punkty za wsparcie techniczne przez Internet i 37 punktów za wsparcie techniczne przez telefon. Laptop Mag mówi, że pracownicy działu pomocy technicznej firmy Apple należą do „najszybszych i najbardziej kompetentnych”, oferując „dokładne odpowiedzi” na pytania dotyczące komputerów Mac podczas czatu na żywo, przez media społecznościowe i przez telefon.
W bardziej szczegółowym opisie wyników Laptop Mag mówi, że jego redaktorzy pytali Apple o tryb ciemny w macOS Mojave, wyłączenie automatycznej aktualizacji i wyłączenie kamery internetowej (coś co nie jest możliwe).
Czat na żywo został uznany za najlepszy serwis wsparcia Apple, a obsługa czatu na żywo rozwiązywała problemy od 4 do 9 minut, udzielając odpowiedzi na pytania. Obsługa telefoniczna była również szybka, dokładna i pomocna.
Niewielu firmom udało się nawet dojść do granicy 90 punktów Apple, ale Razer, numer dwa w rankingu, zdobył 88 punktów, a Dell 73 punkty. Konkurent Apple, Samsung, uzyskał 73 punkty, a Microsoft 64.
Jak zawsze, Laptop Mag doszedł do tych wyników, pozując na zwykłych użytkowników komputerów PC i Mac, aby uzyskać odpowiedzi na trzy pytania od głównych producentów laptopów. Przetestowano zarówno systemy wsparcia online, jak i telefoniczne. Łącznie było 100 punktów, 60 z pomocy online, ponieważ jest to bardziej popularny sposób na uzyskanie pomocy, a 40 z pomocy telefonicznej.