Apple podobno złożył zamówienie na 10 milionów sztuk iPada mini wyprzedzając jego premierę spodziewaną tej jesieni. Tak przynajmniej twierdzą dostawcy komponentów z Azji w rozmowie z Wall Street Journal. Liczba ta wskazuje, że Apple oczekuje wielkich sprzedaży urządzenia przed sezonem świątecznym, pomimo silnej konkurencji ze strony m.in. Amazona i Google. Dla porównania, to jest dwukrotnie większa ilość zamówień jak na Amazon Kindle Fire w tym samym kwartale.
IPad Mini według plotek ma mieć mniejszy 7,85-calowy wyświetlacz i być wyceniony znacznie mniej niż 9,7-calowy iPad, starając się konkurować z tańszymi urządzeniami takimi jak Kindle Fire HD oraz Google Nexus 7. Powszechnie oczekuje się, że zostanie zaprezentowany jeszcze w tym miesiącu, z zaproszeniami wysyłanymi 10 października.
Analitycy twierdzą, że popularność urządzeń takich jak Samsung Galaxy Note i Kindle Fire pokazuje, że istnieje popyt na mniejsze tablety. Diana Wu z Capital Securities powiedziała: „To ma sens dla lidera rynku Apple, aby rozszerzyć swoją dominację wśród tabletów o mniejszy rozmiar.”
Jednakże, analitycy dodają, że urządzenie musi być wycenione konkurencyjnie aby odnieść sukces. Kindle Fire i Nexus 7 są wycenione na 199 dolarów, a analityk RBS Wanli Wang oczekuje, że iPad mini może kosztować poniżej 300 dolarów.
[contentblock id=1 img=adsense.png]