Według danych firmy badawczej Counterpoint Research, Apple dostarczył w czwartym kwartale 2020 roku 12,9 miliona modeli Apple Watch Series 6 i Apple Watch SE.
Na rynku odnotowano ogólny spadek sprzedaży smartwatchy w porównaniu z ubiegłym rokiem z powodu trwającej pandemii. Apple odnotował jednak 19% wzrost dostaw rok do roku. Apple był największym producentem smartwatchy w czwartym kwartale 2019 roku, kiedy kontrolował 34% rynku. W ostatnim kwartale ubiegłego roku modele Apple Watch stanowiły 40% udziału w rynku.
Konsolidację udziałów Apple w rynku można przypisać sukcesowi nowego Apple Watch SE, będącego opcją Apple Watch klasy średniej. Apple wypuścił model SE równolegle ze swoją flagową serią 6 w niższej cenie 1299 złotych, z pewnymi ograniczeniami, takimi jak brak wyświetlacza always-on, brak wsparcia EKG i szybszy procesor S6.
Starszy analityk Counterpoint, Sujeong Lim, mówi, że nowy Apple Watch SE ze średniej półki najprawdopodobniej zmusi Samsunga i innych producentów smartwatchy do stworzenia podobnych, średniej klasy opcji dla klientów szukających tańszych alternatyw dla głównych flagowców.