Apple może wdrożyć pewne zmiany w sposobie, który plasuje aplikacje na czele rankingu App Store donosi serwis TechCrunch. Wygląda na to, że wpływ na pozycję aplikacji mogą mieć nowe czynniki takie jak oceny aplikacji i zaangażowanie użytkowników. Zapobiegnie to sztucznemu pompowaniu rankingów przez deweloperów.
Według firmy marketingowej aplikacji Fiksu, rankingi aplikacji zaczęły się wahać pod koniec lipca. Zaczęły sprzyjać aplikacjom z oceną czterech lub więcej gwiazdek w App Store. Wskoczyły one na wyższe pozycje bez zauważalnego wzrostu pobrań, aplikacje z niższymi ocenami zaczęły w rankingu spadać.
Historycznie, aplikacje dostawały miejsce w rankingu na podstawie ilości pobrań i czasu w jaki te pobrania osiągnęły. Dzięki temu aplikacje, które zdobyły dużą liczbę pobrań w krótkim czasie wskakiwały na czołówkę App Store. Fiksu zauważa również, że aktualizacja pozycji w App Store, która wcześniej była odświeżana w odstępach 15-minutowych, teraz aktualizuje się raz na trzy godziny, aby zapobiec podstępnym praktykom podbijania rankingu.
Podejrzewamy, że dodano „bufor” czasowy, aby zapobiec manipulacjom pozycji poprzez krótkie serie pobrań często dokonywane przez roboty i innym działaniom nie leżącym w interesie ekosystemu aplikacji. Trzy godziny pozwalają na to by zidentyfikować nieprawidłowości i usunąć aplikacje, zanim pojawią się na szczycie rankingu.
Niren Hiro z SearchMan powiedział TechCrunch, że zaangażowanie użytkownika może być także czynnikiem ważącym. Czas spędzony w ramach aplikacji, ilość uruchomień i ogólny czas jej użytkowania wpływają na rankingi kategorii, jak zaznaczono w poniższej tabeli.
Algorytm wyszukiwania w App Store może również zostać zmieniony, sprzyjając lepszemu odkrywaniu aplikacji. Dyrektor generalny MobileDevHQ Ian Sefferman podaje przykład z udziałem wyszukiwania aplikacji dla iPhone’a z iPada. Podczas takiego wyszukiwania uzyskiwaliśmy do tej pory identyczną listę aplikacji, zarówno na iPadzie i iPhone’ie, teraz wyniki są inne.
Pozostaje niejasne, czy to tylko eksperymenty Apple z rankingami w App Store, czy jest on w trakcie dokonywania rewolucyjnych zmian w rankingu. Poprawa algorytmu rankingów może w dużym stopniu pomóc użytkownikom znaleźć wyższą jakość treści, a to od dawna jest głównym celem Apple.
[contentblock id=1 img=gcb.png]