Firma Apple rozpoczęła program naprawczy dla urządzeń iPhone 7, które są dotknięte błędem powodującym brak dostępu do sieci, nawet wtedy kiedy ten zasięg sieci komórkowej jest w pełni osiągalny. Apple twierdzi, że problem spowodowany jest przez komponent na płycie głównej, który zawiódł.
Problemem dotknięty jest „mały procent” urządzeń iPhone 7, powodując wyświetlanie komunikatu „Brak sieci” zamiast prawidłowego łączenia się z dostępną siecią komórkową.
Klienci, u których występuje ten problem, otrzymają bezpłatną naprawę urządzenia od Apple, a ci, którzy zapłacili już za naprawę, kwalifikują się do zwrotu pieniędzy. Apple prześle wiadomości e-mail do klientów, którzy wcześniej zapłacili za naprawę związaną z tym problemem, aby zaoferować zwrot pieniędzy.
Według Apple, uszkodzone jednostki zostały wyprodukowane w okresie od września 2016 roku do lutego 2018 roku i były przede wszystkim sprzedawane w Chinach, Hongkongu, Japonii, Makao i Stanach Zjednoczonych. Numery modeli, na które ma wpływ awaria sprzętu, to A1660, A1780 i A779, a klienci mogą sprawdzić, czy problem dotyczy ich urządzenia sprawdzając numer modelu z tyłu urządzenia.
Program naprawczy Apple jest dostępny tylko dla iPhone’a 7, a Apple zweryfikuje każdego oddanego do serwisu iPhone’a, aby sprawdzić, czy dany telefon ma wpływ na błąd i kwalifikuje się do naprawy. Apple twierdzi, że urządzenia z innymi uszkodzeniami, takie jak pęknięty ekran, będą musiały mieć wcześniej naprawioną ową usterkę, zanim będzie można naprawić błąd „Brak sieci”.
Klienci z telefonem wymagającym naprawy powinni skontaktować się z autoryzowanym dostawcą usług Apple, lub nawiązać kontakt z pomocą techniczną firmy Apple. Apple wyśle wszystkie modele iPhone’a 7 wymagające naprawy do Apple Repair Center.
Nowy program naprawczy iPhone 7 obejmuje uszkodzone urządzenia iPhone’a 7 przez dwa lata od pierwszej sprzedaży detalicznej urządzenia.