Apple, poprzez sieć autoryzowanych serwisów w tym m.in. iMad, wprowadził na rynek polski nową usługę dotyczącą napraw ekranów w urządzeniach mobilnych.
Do tej pory w przypadku uszkodzenia wyświetlacza, użytkownik miał do wyboru autoryzowaną naprawę polegającą na wymianie urządzenia w trybie serwisowym (całe urządzenie było wymieniane przy zachowaniu gwarancji) w cenie np 1429PLN za iPhone 6 lub wymianę wyświetlacza w serwisach nieautoryzowanych w cenie około 600-700PLN. Wyświetlacz taki nie pochodził wtedy od Apple, a naprawa taka była uznawana za modyfikację urządzenia, co skutkowało utratą gwarancji oraz nie podlegało procesowi odpłatnej naprawy autoryzowanej.
Teraz Apple wprowadza w Polsce autoryzowaną naprawę wyświetlacza. Jego cena to 699 złotych. Jaka jest zaleta tej usługi? Otóż jest to naprawa autoryzowana, z zachowaniem gwarancji. Otrzymujemy oryginalny wyświetlacz, który jest montowany przez Apple w ich centralnym serwisie w Europie. Patrząc na cenę, też nie jest ona dużo wyższa niż naprawa nieautoryzowana.
Proces ten wygląda w ten sposób, że urządzenie, które użytkownik chce naprawić trafia do autoryzowanego serwisu, serwis procesuje naprawę, robi diagnozę potwierdzając usterkę i wysyła urządzenie do centrum serwisowego Apple.
Czas trwania tego procesu to 5-8 dni roboczych. Może to nie jest krótko, ale przynajmniej mamy pewność solidnie wykonanej naprawy. Nie raz widziałem wyświetlacze wymieniane w nieautoryzowanych serwisach, którym daleko było do ideału i z góry wiadomo było, że telefon już nigdy nie będzie działał tak samo jak przed naprawą. Nowym programem objęte są iPhone’y 5 i nowsze.