Najnowsze dane z firmy badawczej IDC ujawniają, że sprzedaż Apple Watch szacowana na 1,6 mln sztuk w drugim kwartale daje firmie 47 procent udziału w rynku wyprzedając tym samym Samsunga z szacowaną sprzedażą 600 tys sztuk i i udziałem 16 procent w rynku.
Liczby wskazują, że Apple Watch pozostaje prawie trzy razy bardziej popularniejszy od smartwatchy Samsung Gear, prawie piętnaście miesięcy po premierze w USA i ośmiu innych krajach. Niemniej jednak, Samsung dokonał dość sporego kroku naprzód silnym wzrostem o 51 procent w stosunku rok do roku i wzrostem o 9 punktów udziału w rynku.
Apple tymczasem doświadczył 55 procentowego spadku rok do rok, ale drugi kwartał zeszłego roku był kwartałem premiery urządzenia i tym samym niesprawiedliwe jest takie porównanie. Udział w rynku Apple Watch spadł znacznie o około 72 do 75 procent w stosunku do kwartału premiery.
Cały rynek SmartWatchy przeżywa swój pierwszy w historii spadek gdyż sprzedaż urządzeń spadła o 32 procent w drugim kwartale, w sumie szacunkowo sprzedano 3,5 mln sztuk w porównaniu do około 5,1 mln sztuk w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Lenovo, LG i Garmin zamykają grupę pięciu największych dostawców SmartWatchy w drugim kwartale, przy szacowanej sprzedaży odpowiednio 300 tys, 300 tys i 100 tys sztuk.