Firma Apple uruchomiła nową podstronę koncentrującą się na iPadzie, prezentującą w jaki sposób iPad może „zmienić sposób, w jaki wykonujemy codzienne rzeczy”. Witryna oferuje się szeroki wybór aplikacji i pomysłów na użytkowanie iPada podzielone na kilka kategorii: gotowanie z iPadem, nauka z iPadem, mała firma z iPadem, podróż z iPadem i urządzenie z iPadem.
Podobnie jak ostatnie działania reklamowe firmy, nowa kampania ma na celu przedstawienie iPada jako narzędzia, które jest przydatne we wszystkich aspektach życia, które wykracza daleko poza zwykłą konsumpcję treści, jak można zobaczyć w filmie wprowadzającym na stronie. Film przedstawia ludzi korzystających z iPada w całym szeregu różnych sytuacji, od gotowania do zarządzania firmą.
https://www.youtube.com/watch?v=SgxsmJollqA
Każda sekcja nowej strony zawiera wiele zdjęć prezentujących co może zrobić iPad i szeroki zakres aplikacji zalecanych dla każdego w tym celu. Na przykład „Gotowanie z iPadem” ma sekcje pokazującą iPada jako książka kucharska, jako narzędzie do tworzenia książki kucharskie oraz jako narzędzie do organizowania składników potrzebnych do przygotowania danej potrawy.
Nauka z iPadem skupia się na użyciu iPada do nauki w każdym wieku, z sekcjami podkreślającymi naukę poprzez zabawę, programowanie, zwiedzanie miejsc przez aplikacje takie jak Star Walk 2, wykorzystując podręczniki w iBooks, przy użyciu aplikacji takich jak Notability i Coursera do nauki i odkrywania bezpłatnych kursów w iTunes U.
Pozostałe trzy sekcje są równie rozległe, sugerując szereg spraw i aplikacji godnych zastosowania w różnych sytuacjach, które ludzie mogą czasem po prostu przegapić. Każda aplikacja prezentowana na nowej stronie w ramach akcji „Wszystko się zmienia z iPadem” jest również wymieniona w specjalnej sekcji w App Store.
W ciągu ostatnich kilku lat, Apple stworzył kilka różnych kampanii reklamowych dla iPada w celu pobudzenia ludzi do zakupu jednego ze swoich tabletów. Widzieliśmy już serię „Dlaczego pokochasz iPada„, „Twój wers” i „Zacznij coś nowego” w 2013 i 2014 roku.
Apple zmienia taktykę reklamową iPada znacznie częściej, niż jest to w przypadku innych produktów, prawdopodobnie dlatego, że jego sprzedaż od kilku kwartałów systematycznie spada. Podczas wyników za drugi kwartał roku finansowego 2015 firma ogłosiła, że sprzedaż spadła do 12,6 mln z 16,35 mln w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Tim Cook pozostaje optymistą co do sprzedaży iPada, sugerując że nowe produkty w tej linii (może iPad Pro) i wysiłki w celu mocniejszego wejścia w sektor biznesowy ostatecznie spowodują powtórny wzrost sprzedaży iPada. „Wierzę, że iPad jest bardzo dobrym biznesem w dłuższej perspektywie” powiedział. „Nie chciałbym przewidywać kiedy znów zaczniemy rosnąć, ale jestem przekonany, że tak będzie.”